ביקורת קשה בתוך סיעת מרצ במועצת העיר בראשון לציון ומחוצה לה על התנהלותה של יו"ר הסיעה אילנית הרוש. "כל־כולה דיבורים והרבה יחסי ציבור, אבל מעט מאוד עשייה. במקום לפעול למען התושבים שבחרו בה, היא מעדיפה לקדם את עצמה", כך טען השבוע גורם מתוך הסיעה בעיר בהתייחסו להרוש, שלדבריו מספרת בימים אלה איך הצליחה להציל את מצעד הגאווה של העיר.
2 צפייה בגלריה
אפרת אילנית הרוש. "לטובת התושבים"
אפרת אילנית הרוש. "לטובת התושבים"
אילנית הרוש. "לטובת התושבים"
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
גם בעירייה ציין השבוע גורם בכיר: "אי־אפשר לסמוך עליה". ויש גם מי ששואלים, האם ההתנהלות של חברת המועצה תביא בסופו של דבר לפירוק השותפות עם ראש העירייה?

"אפס פעילות"

לפני כשלושה שבועות הודיעה העירייה כי עלויות מצעד הגאווה שאמור היה להתקיים בעיר כבשנים קודמות, הן גבוהות, ועל כן הוחלט שלא לקיים השנה את המצעד.
מי שהביכה את ראש העירייה רז קינסטליך היא הרוש, יו"ר מרצ בעיר ומחזיקת תיק הלהט"ב, כאשר קבעה כי המצעד יתקיים למרות הכל.
בעירייה לא אהבו את הדברים וגורם בכיר שם אמר ל"ידיעות ראשון": "היא עושה מה שהיא רוצה ולמרות סיכומים יש איתה בעיות שעושות המון כאב ראש לקינסטליך".
מקרה נוסף שגרם למבוכה בעירייה היה ההודעה של הרוש לפני כמה חודשים על הספר "אני ג'ז", ספר על ילדה טראנסית, שעורר מהומה סביב האמירה כי יוכנס לגני הילדים. הרוש סיפרה בגאווה כי ספר זה נכנס לספריות העירוניות ואף ציינה כי יתנהלו דיונים אם להכניסו למוסדות החינוך בעיר ‑ אמירה שהוכחשה מיידית על ידי סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך ליאל אבן זוהר, שטענה כי הספר כלל לא נכנס לספריות ואין שום כוונה בשלב זה להכניסו לגני הילדים או בתי הספר.
השבוע נשמעה ביקורת כלפי הרוש גם מתוך סיעתה. "היא הסיבה שאני לא חלק ממרצ", אמר השבוע אבי ארזי, יו"ר מרצ הקודם בעיר. "חבל לבזבז זמן על רעשי רקע. לא ראיתי שום דבר משמעותי שהיא עשתה. היא נהנית מהמעמד של חברת מועצה וזה מה שחשוב לה ותו לא".
2 צפייה בגלריה
דביר אביעם. "הסניף לא קיים"
דביר אביעם. "הסניף לא קיים"
דביר אביעם. "הסניף לא קיים"
(צילום פרטי)
דביר אביעם, מזכיר סניף מרצ בעיר: "אפשר לבחון את רמת הפעילות היום ולהבין שזה סניף שלא קיים, אלא רק על הנייר, ולכן יש להפנות את הביקורת למי שעומדת בראש ולא ארגנה אף פעילות. חבל שמפלגה שבעבר הייתה פורצת דרך בעיר, נחשבת היום לאחת שבשוליים".
גורם נוסף במרצ בעיר תקף בחריפות את התנהלותה של הרוש: "היא אדם אופורטוניסטי. בעבר, בכל פעם שהיינו עושים פעילות עירונית והיא התחייבה לתת לנו גב ותמיכה, היא הייתה נעלמת. כאשר אירגנו הפגנת מחאה נגד חבר מועצה שיצא נגד הלהט"בים, היא הבטיחה להצטרף אבל פשוט לא הגיעה. פעם הבאנו את 'שוברים שתיקה' להרצות בעיר והיו כלפינו איומים, אבל היא השאירה אותנו לבד. היא לא באמת מחוברת לערכים של מרצ".
יו"ר התא הגאה בעיר עד לפני שנה, שחר הדר: "לפני אילנית נאבקנו לקבל זכויות עבור הקהילה. הפגנו, הקמנו סוכה גאה ואפילו הגענו לכנסת ובזכות זה הקהילה קיבלה תקציב. ואז אילנית הגיעה וכל מה שקורה לטענת חברי הוועדה הגאה היום, הוא שהיא לוקחת קרדיטים לעצמה, למרות שהיא כלל לא מעורבת. הפעילות דועכת, הרבה רעש ואפס עשייה".

תגובת הרוש

אילנית הרוש מסרה בתגובה לטענות: "אני שמחה שאחרי התעלמות מכוונת מפעילותי הציבורית הענפה בעיר ובמועצה כיו"ר סיעת מרצ, החלטתם לחשוף את העשייה הרבה שלי ושל הסיעה. ברור שאני לפעמים גורם מפריע לכמה חברים במועצה, אבל זה תמיד לטובת התושבים. נבחרתי על מנת לקדם נושאים בוערים ועל מנת לסכל החלטות שפוגעות בתושבים ולא על מנת להיות נחמדה. אם הייתי תופסת טרמפ על 'אחרים', כפי שנטען הייתם פונים ל'אחרים' ולא אליי, אז וכנראה שאני עושה משהו טוב למען הציבור.
בעניין מרצ, עקב הפריימריז במפלגה יש הרבה רעש, אבל כל מה שאני עושה הוא בגיבוי מוחלט של המפלגה ועל אפם וחמתם של אלה שפעילותי לא מוצאת חן בעיניהם".