סערה בשכונת נווה ים סביב הקמת בית כנסת. הורים בבית הספר השש־שנתי אלברט איינשטיין בראשון לציון, גילו להפתעתם כי בסמוך לבית הספר צפוי לקום בית כנסת, דבר שהעלה את זעמם. "יש חשש שתהיה שם פעילויות מיסיונרית וישדלו תלמידים להניח תפילין, דבר שלא אמור להיות ליד שטח בית ספר", טוען יו"ר ועד ההורים, אלון מאיר.
1 צפייה בגלריה
השטח שגודר לטובת בית כנסת
השטח שגודר לטובת בית כנסת
השטח שגודר לטובת בית כנסת
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"לפני כשבועיים הגעתי לפגישה בתיכון בנוכחות כל מינהל החינוך של העירייה", מספר מאיר, יו"ר ועד ההורים. כשהגעתי לשם והחניתי את הרכב הבחנתי שבכניסה לחטיבת הביניים גידרו את האיזור בגדרות פח כאילו שזה אתר בנייה. שאלתי את מנהלת חטיבת הביניים מה זה, והיא אמרה שהם גילו את זה כשהם חזרו מחופשת הפסח וזאת הפתעה גם עבורם. עוד היא ענתה שכשהם ביררו נאמר להם שהתכנון הוא להקים שם בית כנסת.
"ניצלתי את ההזדמנות ושאלתי את מחזיקת תיק החינוך וסגנית ראש העירייה, ליאל אבן־זוהר, מה זאת ההחלטה הזאת ולמה לא מעדכנים על כך והיא ענתה שזאת החלטה עוד מהתקופה של דב צור ואי־אפשר לבטל אותה", אומר מאיר ומוסיף, "מבחינתי זה לא מקובל שבית הכנסת ייבנה ממש בשער הכניסה לבית הספר, ממש צמוד לביתן של השומר כך שיחסום לו את שדה הראייה.
"מעבר לכך, החניה נחסמה ואין מעבר לתלמידים וזאת סכנה עבורם. אני גם מסתכל קדימה וחושש שזה יגלוש לפעילות מיסיונרית וישדלו תלמידים להניח תפילין. כמו שאני לא מוכן שיבואו לי לשם עם הברית החדשה, כך אני גם לא רוצה את זה.
"הורים חוששים גם שבגלל שזה מקום דתי אז יעירו לבנות שלנו במקרה שהן ילכו עם טייץ או חולצה צמודה. אין לי בעיה עם בניית בית הכנסת, אבל אני לא מוכן שהוא ייבנה בכניסה לבית הספר".
הוויכוח עורר סערה בשכונת נווה ים ותושבים החפצים בהקמת עוד בית כנסת יצאו נגד המתנגדים. אחת מהן היא תושבת השכונה עדי ימין חי.
"בשכונה שלנו קיימים כיום 3 בתי כנסת בלבד, שאחד מהם ממוקם על גבול רמת אליהו בסמיכות לבתי ספר ויתקין. העמותה קיבלה היתר חוקי לבנייה ולכן הטענה שנעשה כאן מחטף של העירייה משוללת כל יסוד. עצוב שקומץ של אנשים חילוניים אנטי דת מנסים להכפיש הן את העירייה והן את העמותה. בית כנסת זה מקום מאחד אשר שייך לכולם, דתיים, חרדים, מסורתיים וחילונים כאחד. בשכונה אין צביון דתי או חילוני. למרבה הצער אני מבינה שהמטרה מקדשת את האמצעים ולכן חבל שיש תושבים שמכניסים פוליטיקה לעניין וכל מטרתם היא לקושש קולות".
מהעירייה נמסר: ראשית נרצה להזכיר קודם כל - כי בית כנסת הוא בית התפילה היהודי. הוא אינו מוסד משדל/מדרדר או מזיק לאף אחד. באשר למקרה הנ"ל - מזה מספר שנים, הוקצה שטח בתוך בית הספר לטובת תפילה, כך שכעת אנו פועלים על מנת להעביר את בית הכנסת באופן מוסדר מחוץ לשטח בית הספר. באשר לשער הכניסה והשומר - הם יועברו למקום אחר בו יהיה לו שדה ראייה רחב והחנייה במתחם תאובטח במעקה בטיחות ייעודי למוסדות חינוך כנדרש בחוק".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון