תושב מערב ראשון לציון, שמגדיר את עצמו חובב אמנות ובביתו ישנן עבודות שונות בהזמנה אישית, ביניהן פסלים וציורים בעלות של עשרות אלפי שקלים, החליט להנציח את עצמו. בכתב תביעה שהגיש לאחרונה לבית משפט השלום בעיר הוא מציין כי החליט לעטר את קירות חדר השינה שלו בציור שנושא את הדיוקן שלו בסגנון קלאסי עתיק.
1 צפייה בגלריה
עניין של השקפה
עניין של השקפה
עניין של השקפה
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
לצורך הכנת הציור החל חובב האמנות המקומי לחפש ציירים שמתמחים בציור של דיוקנים אישיים ובמהלך שיטוט ברשתות חברתיות הוא יצר קשר עם אחד מהם. לאחר שיחה קצרה ביניהם התרשם הגבר כי הגיע לאדם המתאים ובסופו של דבר סיכמו השניים על תשלום בסך 3,500 שקלים עבור העבודה.
לדבריו, הוא התעקש שהצייר יגיע לצייר אותו בביתו ושהוא ישמש עבורו כדוגמן ולא באמצעות העתקת תצלום, ולכן הוא הקדיש לכך שלוש שעות שבהן לא זז ושימש מודל עבור הפורטרט. שעות אלו של עבודה יצרו אצלו ציפייה גדולה, אך לדבריו, לאחר שבוע מיום ציור התמונה, הוא קיבל את היצירה לידיו והתאכזב לגלות שהיא כלל אינה דומה לו.
לטענת התובע, הוא אף הציג את הציור לקרוביו וגם הם הסכימו שאין דמיון בינו לבין הדמות המצוירת. בעקבות כך פנה הגבר לצייר והביע בפניו את אכזבתו ואף ביקש לבצע את העבודה מחדש אך נתקל בסירוב. לאחר מכן ביקש הגבר פיצוי והציע לקבל חלק מהסכום חזרה, אך גם הפעם נתקל בהתנגדות.
בעקבות כך החליט הגבר לתבוע את הצייר על 4,500 שקלים בגין התשלום, בתוספת עוגמת הנפש שנגרמה לו.