אם עד עכשיו היד עוד הייתה קלה, מעכשיו עיריית ראשון לציון מגבירה משמעותית את האכיפה. שימו לב - אם תפרו את החוק ותחנו במקומות האסורים האלה תקבלו קנס כבד של אלף שקלים.
2 צפייה בגלריה
חניות נכים בראשון לציון
חניות נכים בראשון לציון
חניות נכים בראשון לציון
(צילום: עיריית ראשון לציון)

עיריית ראשון לציון, באמצעות החברה לביטחון וסדר ציבורי, מודיעה כי החל מהשבוע היא תנהג ביד קשה כלפי כל מי שמונע מתושבים בעלי תו נכה לחנות במקומות המיועדים עבורם. בעקבות תלונות רבות, החלה החברה לביטחון וסדר ציבורי להפעיל בימים אלה מצלמות נייחות לצורך אכיפת עבירות חניה במקומות חנייה המיועדים לנכים.

קראו גם:

פקחי החברה לביטחון הנמצאים במרכז האכיפה האלקטרוני יוכלו לצפות במצלמות שהוצבו תחילה בחניון אברהם בר (חצי חינם) ובחוף הים, על מנת לדאוג לאכיפת חוקי החניה. בהמשך יוצבו מצלמות נוספות ברחבי העיר.
בימים הראשונים יירשמו אזהרות בלבד, ולאחר מכן יעמוד הקנס על חניה אסורה בחניית נכים על 1,000 שקל. האכיפה תתבצע לאורך שעות היום והלילה.

2 צפייה בגלריה
חניות נכים בראשון לציון
חניות נכים בראשון לציון
חניות נכים בראשון לציון
(צילום: עיריית ראשון לציון)

בעירייה מציינים כי הציבור רשאי להפנות לממונה על פניות הציבור בחברה לביטחון וסדר ציבורי בכתב באמצעות הדואר האלקטרוני בכתובת: [email protected], בנוגע לקיומם של מקומות בסביבת השטח המצולם, שתיעודם עשוי להעיד באופן ממשי על מצבו הרפואי של אדם או צנעתו. הפנייה תיבחן ותיענה בכתב על ידי האחראי בעירייה להצבת המצלמות.
ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "בעקבות תלונות רבות שהגיעו אלינו ולאחר ביצוע עבודת מטה נרחבת, בנינו מערכת אכיפה מיוחדת עבור נהגים שיעברו על החוק ולא יאפשרו לאנשים עם מוגבלות להשתמש בחניות ייעודיות עבורם. זהו צעד משמעותי נוסף בהפיכת העיר שלנו לנגישה עבור כלל התושבות והתושבים וכדי לאפשר לאוכלוסיות עם מוגבלות לקיים אורח חיים תקין".
מנכ"ל החברה לביטחון וסדר ציבורי, מוטי נחמני: "טרם תחילת האכיפה בדקנו את תקינותם של כל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו על מנת לבצע אכיפה משמעותית כלפי כל מי שיעבור על החוק".