כבר כמעט שנה שאנחנו במלחמה, והדריכות הבטחונית רק עולה. בחודשי "חרבות ברזל" הראשונים ספגה ראשון לציון הרבה מאוד יירוטים ואזעקות, וגם היום - לאחר תחילת מבצע "חיצי צפון", אי אפשר להיות רגועים וכל רעש, במיוחד בלילה, נשמע כמו אזעקה. עבור תושבי שכונת נרקיסים, הלילות מפחידים במיוחד.
2 צפייה בגלריה
שכונת נרקיסים בראשון לציון
שכונת נרקיסים בראשון לציון
שכונת נרקיסים בראשון לציון. "ילדים נכנסים להיסטריה"
(צילום: קובי קואנקס)

תושבים בשכונת נרקיסים טוענים כי צעירים מגיעים לשכונה לנסיעות מרוץ מסוכנות ומנצלים את הכבישים הפתוחים והמגדלים הגבוהים לנהיגה פרועה. "כל חריקת בלמים הלב נופל, אתה לא יודע אם זה עוד ילד חסר אחריות או פיגוע".

קראו גם:

שכונת נרקיסים החדשה בראשון לציון עדיין נמצאת בשיא הפיתוח ורובה בניינים גבוהים שיוצרים הד בעיקר בשעות הלילה המאוחרות בהן הכבישים ריקים. השילוב של האקוסטיקה והכבישים הפתוחים מושך נהגים שרוצים לנסוע במהירות ולבצע 'חראקות', נסיעה פרועה עם סיבובים חדים ועצירות פתאומיות.

צפו בסרטון שצולם בלילה בשכונת נרקיסים:
"חראקות" באמצע הלילה בשכונת נרקיסים בראשון לציון
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27/א לחוק זכויות היוצרים)


"זה פשוט נורא, אתה לא יודע מאיפה זה עומד להגיע", סיפר תושב השכונה, "הם משתוללים כאן ונעלמים כמו רוח, אין עם מי לדבר. לרוב הנהג בחור צעיר, נוסע נסיעה שגרתית ופתאום נותן גז ומסתובב שלוש פעמים סביב הכיכר, קורע את הצמיגים, מסכן את החיים שלו ומפיל לכולנו את הלב".
לטענת התושבים, בימי מתיחות ביטחונית הרעש מכניס את כל המשפחה לחרדה. "יש לנו יש תינוק, הוא לא מבין שהוא התעורר מחריקה בכביש, הוא ישר נכנס להיסטריה. אבל גם אנחנו המבוגרים נבהלים, בטח בשנה כזו מתוחה. בעבר המשטרה ביצעה אכיפה נגד אופנועים ששדרגו את האגזוז שיישמע כמו אזעקה, גם כאן חייבים לתת תשומת לב ולמגר את המכה הזאת".

2 צפייה בגלריה
"חראקות" באמצע הלילה בשכונת נרקיסים
"חראקות" באמצע הלילה בשכונת נרקיסים
"חראקות" באמצע הלילה בשכונת נרקיסים
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27/א לחוק זכויות היוצרים)

מהמשטרה נמסר בתגובה: "שוטרי תחנת ראשון לציון יחד עם המדור להגנת הסביבה וכוחות נוספים מבצעים אכיפה חסרת פשרות בנושא "הרכבים המשופרים" בגזרת העיר, תוך הפעלת כלל האמצעים והסמכויות. בשנה האחרונה נרשמו מאות דוחות, לצד הורדות מהכביש והשבתת כלי רכב ע"י שוטר המוסמך כסייר בוחן".
פורסם לראשונה: 06:42, 25.09.24