לבנות חבלה, רימונים וניסיון חיסול. רצף של אירועים פלילים פקד בתקופה האחרונה את ראשון לציון, ובעיקר את השכונות המזרחיות שלה. בעירייה ובמשטרה יוצאים לפעולה ויזמו מהלך שאולי יצליח לעצור את הגלגל: הקמת תחנת משטרה חדשה.
2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה ליד משאית - תמונת פייסבוק
ניידת משטרה ליד משאית - תמונת פייסבוק
מתגברים כוחות בראשל"צ
(צילום המחשה: דוברות המשטרה)

בתחילת השבוע שעבר התגלה תיק עמוס באמל"ח, 18 רימונים ו-2 לבנות חבלה ברחוב בשכונת רמת אליהו בעיר, על פי החשד האמל"ח נגנב מבסיס צבאי בישראל, הממצאים נלקחו לבדיקה והמשטרה פתחה בחקירה.
ביום חמישי שעבר זה שוב קרה, כשלכוחות המשטרה הגיע דיווח מאזרח שהבחין בתיק חשוד בשטח פתוח סמוך לשכונת רמת אליהו בעיר. שוטרי תחנת ראשון לציון מיהרו למקום ואתרו צדנית חשודה. חבלני המשטרה שפתחו את הצדנית גילו בה 13 רימונים, חבלני המשטרה בחנו את פריטי האמל"ח, על מנת לוודא שלא נשקפת סכנה נוספת לציבור ובסיום הועברו כלל המוצגים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל.

קראו גם:

גורמים העריכו כי גם הפעם מדובר בנשק שמועבר בין משפחות פשיעה מקומיות על רקע סכסוכים בעולם הפשע. בשני המקרים ערנותם של תושבים תמימים הצילה חיים אך המקרה השלישי כמעט והסתיים באסון.
ביום ראשון בבוקר קול פיצוץ עז הרעיד את שכונת נווה דקלים בעיר. שוטרי תחנת ראשון לציון שהגיעו למקום איתרו שרידי פריט אמל"ח סמוך לרכב, לא היו נפגעים אך נזק נגרם לרכוש וחבלן משטרה העביר את הפריט להמשך בחינה ומיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי. על פי הערכה האמל"ח נועד לחסל או להעביר מסר לעבריינים מקומיים.

2 צפייה בגלריה
התיק שנתפס עם הציוד
התיק שנתפס עם הציוד
התיק שנתפס עם הציוד
(צילום: דוברות המשטרה)

בתזמון לא מפתיע הודיע ראש העירייה, רז קינסטליך כי קיבל אישור ממפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, על הקמת מרכז שיטור קהילתי במזרח העיר. ניצב ביטון כתב כי הגידול המשמעותי של העיר, כמו גם הגידול האורבני המשמעותי במזרח העיר בשכונות החדשות בהן נבנים מרכזי עסקים, כבישים ודיור, הובילו להחלטה. עוד צוין כי המשטרה תקבל מהעירייה מבנה אותו תשפץ על חשבונה והמשטרה מצידה תקצה תקנים להקמת הנקודה הכוללת סיירים, חוקרים, מש"קים ורכז מודיעין.
ההחלטה אומנם התקבלה בתחילת ינואר, אך אין ספק שלרצף האירועים החמור בעיר יש השפעה משמעותית על פרסומה. בימים אלו משפחות הפשע בלוד נמצאות בשיאן, גם בערים הסמוכות ארגוני פשיעה מתחזקים, ונראה כי פעם אחר פעם הפשיעה זולגת לראשון לציון והחשש הגדול הוא שהעיר תשוב לימים בהם פעלו בה משפחות מהפשע המאורגן.