בעיר שנחשבת לשלישית בגודלה בישראל יש המון בתים ישנים ורבים מתושביה חיים ללא ממ"ד ונאלצים לסמוך על מקלטים ציבוריים, למרות שבפועל לא כל תושב יכול להגיע אליהם תוך דקה וחצי.
3 צפייה בגלריה
רמת אליהו
רמת אליהו
רמת אליהו. אין ממ"דים
(צילום: אבי מועלם)
לנוכח המצב, הגיש חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת ביקורת, דורון אוזן, הצעה לסדר השבוע בדמות תוכנית ייחודית המיועדת להפקדה בוועדה לתכנון ובנייה שמטרתה לתת מענה מהיר לתושבי העיר בשכונות הוותיקות כמו רמב"ם, רמת אליהו, אברמוביץ, רמז, כצנלסון, השיכונים במזרח העיר ועוד, כאשר בשכונות אלו יש אלפי בניינים ללא ממ"דים.

3 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בבנין בראשון לציון
פגיעה ישירה בבנין בראשון לציון
פגיעה ישירה בבניין ללא ממ"ד בראשון לציון
(צילום: דוברות כבאות והצלה ראשל"צ)

במסגרת התוכנית, אותה אוזן מכנה "ממ"ד מיד", יבוצעו שלושה מהלכי משמעותיים: ייפתח מסלול ירוק בו העירייה תיתן לכל בניין או צמוד קרקע שמעוניין להקים ממ"ד בבניין אישור תוך 21 יום בלבד ואפשרות ביצוע תוך 4 חודשים, העירייה תעמיד תקציב בדמות הלוואה למשתתפים בתוכנית כאשר מדובר בהלוואות ארוכות טווח עם תנאים מיוחדים והעירייה מצידה תגייס את התקציב הנדרש באמצעות אג"ח עירוני, תרומות ושיעבוד נכסים.

קראו גם:

עוד מציין אוזן כי העירייה תבחר 30 קבלנים מורשים לפרויקט עם עלויות מוזלות שייקבעו מראש, בדומה לתוכנית למיגון עוטף עזה בשנת 2008. אוזן: "על אף שהעירייה מנסה לקדם פרויקטים להתחדשות עירונית, הפרויקטים האלו ייבנו בטווח של 10-15 שנים ולכן אני מבקש לקדם במיידית את התוכנית".

3 צפייה בגלריה
דורון אוזן
דורון אוזן
דורון אוזן. ממ"ד מיד"
(צילום: ראובן קפוצינסקי)

בחודש פברואר 2023 גיבש כבר אוזן תוכנית דומה והיא לא נבחנה לעומק, כעת הוא מקווה ששעת החירום תגרום לטחנות הבירוקרטיה לעבוד מהר יותר.
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "אנו לא מכירים את ההצעה הזו, שכן לא הוגשה אלינו, אלא לתקשורת. אם חבר המועצה אוזן היה עושה בירור קצר הוא היה יודע שראש העירייה הינחה כבר לפני שבוע רכישה של חדרי ביטחון להצבה במקומות בעיר שיש בהם תת‑מיגון ומיגון של גני הילדים שאין בהם מיגון. בנוסף, נציין כי המדינה יצאה בתחילת החודש בהוראת שעה המאפשרת הקמת ממ"ד למבנים צמודי קרקע בהליך פטור מהיתר בנייה".