תושבים המתגוררים בשכונת נחלת יהודה טוענים שרעש נביחות חזק מעיר אותם בשעות הלילה המאוחרות ופוגע באיכות החיים שלהם. לטענתם, כשפנו למוקד העירוני והתלוננו, נאמר להם שהעירייה נתנה אישור לחיילי יחידת הכלבנים "עוקץ" להתאמן במבנה בית ספר מעיין הסמוך. "לא יכול להיות שלא נישן בלילה ושבעירייה ישלימו עם זה", אומרים הדיירים בכעס.
1 צפייה בגלריה
תיכון המעיין. בצה"ל התנצלו על ההפרעה
תיכון המעיין. בצה"ל התנצלו על ההפרעה
תיכון המעיין. בצה"ל התנצלו על ההפרעה
( צילום: פרטי)
לטענת התושבים, מדובר בתופעה שהחלה בחודשים האחרונים והפכה את הלילות לבלתי נסבלים. "אני מתגורר ברחוב בשארי ומאחורי הבית שלי נמצא תיכון מעיין", מספר תושב השכונה, "במהלך השבוע, לאחר השעה 22:00 בלילה, אנחנו מוטרדים על ידי נביחות חזקות של כלבים ששייכים ליחידת 'עוקץ' הצה"לית".
קראו גם:
לדברי התושבים, החיילים המלווים בכלבים נכנסים לתוך שטח בית ספר סמוך ושם הם מתאמנים. "יש קולות חזקים של נביחות ויללות, וזה גורר אחריו נביחות של כלבים נוספים ששייכים לתושבי השכונה. ממש חגיגה שלמה של נביחות", טוענים התושבים.
אלא שעל אף פניות למוקד העירוני 106, התברר לתושבים שאין להם כל כך מה לעשות מול המטרד, וזאת מכיוון שהאימונים במתחם מבוצעים באישור של העירייה, "מה זה אומר שיש לכך אישור? מישהו מעל החוק ונתן רשות לעשות רעש אחרי השעה 23:00 בלילה?", אומרים התושבים בכעס. "השבוע זה היה בלתי אפשרי ונגרר גם לשעות הלילה המאוחרות, עד 2:00 בלילה, וזה הפך לבלתי נסבל".
גורם צבאי הגיב לטענות ואמר כי במידה וצמצום הרעש לא יתאפשר, תישקל הפסקת האימונים במבנה זה על מנת שלא לפגוע ברווחת התושבים.
מדובר צה"ל נמסר: "אנו מצרים על הרעש, ונמשיך לפעול למען שיתוף הפעולה בין הסביבה האזרחית לבין האימונים הצבאיים. יש לציין כי כלל התרגילים שהתקיימו בשבוע האחרון תואמו באופן מלא מול כלל הגורמים הרלוונטים בעירייה ולא התקבלה תלונה על רעש מהגורמים איתם תואם האימון".
מעיריית ראשון לציון נמסר: "העירייה לציון ערה וקשובה לפניות התושבים. לאחר שנודע לנו על המטרד, פנינו ליחידה ודאגנו כי האימון שלה יועבר למבנה אחר בעיר, בו לא תיגרם הפרעה לתושבים".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון