אורית כהן (74) עוד מנסה להתאושש מהחוויה הקשה שעברה לפני כשבוע כשיצאה מביתה לרכוש עיתון ברחוב רוטשילד. "צעיר שהיה בקיוסק השתולל וניסה לפגוע בי, הוא צעק לעברי 'חבל שהיטלר לא סיים לחסל את כולכם', משפט שעבורי, בת לניצולי שואה, גרם לזעזוע גדול שלא מרפה ממני. למרבה הצער המשטרה החליטה רק להרחיק אותו מהמקום והוא ימשיך להיות מסוכן במקום אחר".
1 צפייה בגלריה
 אורית כהן. "איזה מין עונש זה?"
 אורית כהן. "איזה מין עונש זה?"
אורית כהן. "איזה מין עונש זה?"
(צילום: קובי קואנקס)
כהן היא דמות מוכרת בעיר, חלק מזאת בזכות היותה אשתו של תא"ל במיל' ורב טפסר שלמה כהן שהיה נציב כיבוי והצלה. "ביום שישי שעבר בשעות הבוקר נסעתי לאחד הקיוסקים ברחוב רוטשילד כדי לרכוש עיתון. נכנסתי לחנות ושם עמד בחור צעיר ממוצא אתיופי שהשתולל שם ולא הבנתי מה הוא רוצה. בעל החנות דובר פולנית וגם אני יודעת את השפה ואמרתי לו בשפה הזאת שיביא לי את העיתון. באותו הרגע אותו צעיר החל לקלל אותי: 'היטלר לא סיים את העבודה שלו, חבל שהוא לא הרג עוד שישה מיליון כמוך', ואז הוא ירק עליי.
קראו גם:
המשפט הזה לא עוזב אותי, אני בת לשני ניצולי שואה ששמעתי מהם את הזוועות שהם עברו, על מחנות ההשמדה וארובות המשרפות ואמירה כזאת מזעזעת אותי", אומרת כהן בכאב, "הרכב שלי חנה מעבר לכביש ומיד נכנסתי אליו ונסעתי אבל הוא התחיל להתנפל על הרכב, היכה בשמשה וירק עליי.
"באותו הרגע הגיע מהר שוטר שהרחיק אותו ואמר לי לנסוע מיד מהמקום. הגעתי הביתה ונכנסתי ישר להתקלח כי הרגשתי ממש פגועה ומלוכלכת. אחר כך נסעתי לתחנת המשטרה והגשתי שם תלונה על ההתנפלות עליי, אבל קיבלתי את הרושם שהחוקר לא רוצה לטפל בתיק הזה וניסה להסביר שאולי אותו צעיר היה שיכור או לא בריא בנפשו. בערב עדכנו אותי שהוא נחקר ושוחרר עם צו הרחקה מהמקום. לא ברור מה זה העונש הזה. אז הוא יתרחק ויעשה עבירות במקום אחר".
בעלה של אורית, בן לניצולי שואה גם כן, נמצא גם הוא בסערת רגשות על רקע החוויה הקשה של אשתו. "אני בן לשורדי שואה, בן להורים עם מספרים על היד והרגישות שלי לשואה היא מעל ומעבר. מזלו שלא הייתי שם. הייתי מכה אותו עד זוב דם במדרכה במרכז העיר ראשון".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון