לאחר שנים של התמודדות עם מחלה קשה, הלך לעולמו ביום שישי האחרון יוסף סאמואלסון, בעלה של חברת הכנסת לשעבר אנסטסיה מיכאלי. בן 61 בלבד היה במותו. סאמואלסון נטמן בבית העלמין גני אסתר בראשון לציון והותיר אחריו אישה ושמונה ילדים.
1 צפייה בגלריה
יוסף סאמואלסון ז"ל ואנסטסיה מיכאלי
יוסף סאמואלסון ז"ל ואנסטסיה מיכאלי
יוסף סאמואלסון ז"ל ואנסטסיה מיכאלי
(צילום: יריב כץ)
"את יוסף פגשתי לפני עשרים שנה בערך כשהיה צורך שאני אעזור במציאת פתרון לבעיה כלשהי, ומאז הייתי איתו בקשר רציף וקרוב מאוד", סיפר למיינט ראשון לציון הרב שלמה הלוי, רבה של ישיבת ההסדר בעיר. "יוסי היה איש נמרץ, חיובי טוב ומיטיב לאנשים, ממש אהב לעזור ולתת מעצמו. הוא תמיד היה חושב על פתרונות יצירתיים כאשר הנתינה לזולת הייתה תמיד בראש מעייניו. המשפט שהיה מנחה אותו היה 'לתת לאדם חכה זה יעיל יותר מאשר לתת לו דגים'. הוא חיפש לסייע לאנשים אבל בדרך שתוציא אותם מהצורך להמשיך ולהסתייע בידי אחרים".
קראו גם:
סאמואלסון עבד בתחום האלקטורניקה ולצד זאת מצא את הזמן לסייע לאשתו אנסטסיה בתחום הפוליטי ואף לבנו יהונתן ששימש במשך תקופה כיושב ראש פרלמנט הנוער העירוני. "דיברתי איתו לפני כחודש, רגע לפני שהוא נכנס להוספיס", מספר הלוי, "זה היה לפני שהוא חזר מהבדיקות באסף הרופא, אז כבר היה ברור שאין מה לעשות. זאת הייתה שיחה מאוד אופטימית ומשמעותית.
"בשבועיים האחרונים גם הייתה שמחה במשפחה כשהבת שלו התחתנה, למרבה הצער בגלל שלא הרגיש טוב הוא לא היה בחתונה. הוא היה חסר בחופה וכמובן היה חסר לכולנו, זה כואב, אבל ברוך השם הוא היה מעורב עד הרגע האחרון בפרטים של החתונה ובהכנת השמחה".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון