לפני כשמונה חודשים, באמצע חודש נובמבר, עדכנה רכבת ישראל על כך שתחנת "ראשונים" תיסגר לצורך פעילות ועבודות תשתית וגרמה לכעס רב בקרב הנוסעים. למרות שלנוסעים הובטח שהעבודות יארכו כחצי שנה, הן טרם הסתיימו והנוסעים לא מצליחים לקבל תשובות ברורות. "שלחו אותנו לחפש פתרונות, אבל אף אחד לא מוכן לתת לנו תשובות ברורות".
1 צפייה בגלריה
תחנת רכבת הראשונים. בינתיים סגורה
תחנת רכבת הראשונים. בינתיים סגורה
תחנת רכבת הראשונים. בינתיים סגורה
( צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
עוגמת הנפש של הנוסעים מתחנת הרכבת ראשונים נמשכת כבר כמעט ארבע שנים והחלה למעשה בביטול הקו הישיר לתל אביב. נוסעים לא מעטים סיפרו על כך שהם רכשו דירות בשכונה הסמוכה ליד תחנת רכבת מתוך שיקולים של שימוש בקו הישיר של הרכבת, דבר שלא קיים כעת ולא ידוע מתי ואם בכלל יחזור.
"מנסיעה של 25 דקות זה הפך למסע של שעה", סיפר לפני כמה חודשים תושב העיר שקנה דירה באיזור. "גם הרכבות הגיעו מלאות בנוסעים וכל סדר היום שהיה לי נהרס. את הדירה שהייתי אמור להתגורר בה אני משכיר ולא נכנסתי אליה מתוך הבנה שאין רכבת".
בתחילת דצמבר הפסיקה הרכבת את פעילותה בקו ראשונים בטענה שיש לבצע עבודות חישמול. בשיחה עם "ידיעות ראשון" סיפר דובר הרכבת, מתן ברקוביץ', כי "אנחנו נמצאים במהלכו של פרויקט ענק שנועד להחליף את הרכבות הישנות בחדשות הנוסעות על חשמל. זה בעצם להחליף את הרכבות המיושנות שנסעו על דיזל וגרמו לזיהום אוויר מאוד גדול, לרעש חזק ועוד, לחשמליות שנרכשו לאחרונה ובהן אין את כל אלה", הוא מסביר. "המעבר הזה הוא כמו לעבור ממטוסי מיראז' ישנים ל־f35. לטובת כל הפרויקט הזה צריך למתוח כבלים מיוחדים ולפרוש תשתיות חישמול ראויות שבעזרתן הרכבת תוכל לפעול.
"יש תחנות עם כמה מסילות ולכן שם לא צריך לסגור את התחנה, אלא רק לדלל את התדירות של הנסיעות. במקרה של תחנת הראשונים, שיש בה מסילה אחת, אין ברירה אלא לסגור".
לשאלה מתי תיפתח התחנה מחדש, ענה: "אי־אפשר לומר בדיוק בכמה זמן מדובר, אך התקווה היא שבאמצע 2022 זה כבר יהיה לקראת סיום".
מאז עברה יותר מחצי שנה, אך הנוסעים לא מצליחים לקבל תשובה ברורה מתי תחזור הרכבת לפעילות. קבוצת הוואטסאפ של נוסעי הרכבת שמוחים על התנהלותה געשה השבוע. "הבטיחו לוח זמנים מסוים וכעת יש טענות שונות לגבי מועד הפתיחה, אבל אף אחד מהם לא נראה באופק", סיפר דוד מזרחי. "אמרו חצי שנה ופרק הזמן הזה כבר עבר והיה מצופה שגם העירייה תפעיל לחץ".
לפנייה של "מיינט ראשון" אל דובר הרכבת ברקוביץ', לגבי מועד פתיחת התחנה, התקבלה התגובה הבאה: "ראשון לציון הראשונים נסגרה לפני מספר חודשים בשל עבודות חישמול. עם סיום העבודות באיזור תיפתח התחנה מחדש בשירות דומה למה שהיה כשנסגרה. במקביל לכך, בתחנה השנייה של ראשון לציון, תחנת משה דיין, תוגבר משמעותית השירות עד לחצות ותדירות הרכבת עלתה לארבע רכבות בשעות השיא".
ניסיון לקבל תשובה ברורה יותר לגבי מועד פתיחת התחנה לאור העיכוב בלוח הזמנים נענה: "במהלך השנה הנוכחית".