כבר כמה חודשים שמערכת חימום המים בהוסטל בעיר איננה פועלת באופן רציף ובזמן שקשישים רבים נאלצים לחיות ללא מים חמים, איש לא טורח לתקן אותה.
2 צפייה בגלריה
דיירים בהוסטל
דיירים בהוסטל
דיירים בהוסטל
(צילום: פרטי)

בהוסטל שתחת פיקוח עמידר ברחוב הלל סילבר בראשון לציון מתגוררים מאות דיירים, מרביתם קשישים ועולים חדשים. בשנה האחרונה ככל הנראה התקלקלה מערכת חימום המים באמצעות השמש של ההוסטל. "מעולם לא היה לנו דבר כזה", מספרת דיירת, "תמיד היו מים חמים. כבר שנה שהמערכת לא עובדת וכל יום אנחנו מתקלחים במים קרים או לא מתקלחים בכלל. פנינו להנהלת עמידר ונאמר לנו שאין כסף לתקן את זה".

קראו גם:

האופציה היחידה של הדיירים היא להדליק דוד חימום, דבר שעולה להם כסף, לעיתים כסף רב כיוון שהמערכת ישנה ולוקח לה מעל כשעה לחמם את המים. בנוסף, בני משפחה הביעו חשש שהקשישים יגרמו לנזק כיוון שפעמים רבות הם שוכחים לכבות את הדוד.

2 צפייה בגלריה
קשיש יושב
קשיש יושב
מי דואג להם?
(צילום המחשה: shutterstock)

"בהצטברות זה יוצא להם המון כסף", מסביר הפעיל החברתי ויו"ר עמותת "זכותנו", ולד קפוסטין, "עשינו ניסוי, הדלקנו את הדוד ורק אחרי יותר משעה הרגשנו מעט מים חמים, זו לא מערכת תקינה. אף אחד לא היה רוצה שסבא או סבתא שלו לא יוכלו ליהנות ממקלחת חמה אחת ביום".
מעמידר נמסר בתגובה: "החברה קיבלה לידיה את ניהול המקום לפני כשנה, זמן קצר לאחר מכן הוחלפו במבנים המדוברים שלושה קולטי שמש, תוקנו נזילות ובוצעו עבודות ריתוך וצבע. לאורך השנה החולפת היו מים חמים ולא דווחו תקלות נוספות. לגוף הטענה: בעיית המים החמים שעלתה בימים האחרונים, היא בדירות ספורות בלבד ותטופל בימים הקרובים מיד כשיתאפשר בהתאם למזג האוויר. ביתר הדירות המים החמים פועלים כנדרש".