תושבים המתגוררים בשכונת נווה חוף בראשון לציון מתלוננים על רעש נביחות כלבים בלתי נסבל שמלווה אותם לאורך כל היום. לטענתם, העירייה הקימה גינת כלבים צמוד לבתים שלהם ובכך הפכה את חייהם לסיוט.
1 צפייה בגלריה
גינת הכלבים
גינת הכלבים
גינת הכלבים
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"לפני חצי שנה, בתוך כמה שעות, העירייה פשוט הקימה גינת כלבים", מספר רועי רונן, תושב השכונה, "מדדנו את המרחק וגילינו שזה 19 מטרים מבתי המגורים שלנו. העניין הוא שאין בה כל צורך, זו גינה רביעית בשכונה ובכל מקום שהולכים ישנה גינה במרחק של 350 מטרים. עכשיו כשיש גינה חדשה והיא גם גדולה יותר מהאחרות אז כולם מגיעים אליה ואנחנו שומעים רעש של נביחות כלבים מבוקר ועד לילה. פנינו לכולם, ישבנו עם חברי מועצה וגורמי מקצוע שאמרו לנו שהגינה הוקמה לבקשת התושבים. כשביקשנו לדעת מי הם התושבים, הם לא היו מוכנים לענות לנו.
"חיינו אינם חיים, מבוקר ועד ערב אני שומע רק נביחות", טוען רונן. "לפעמים אני דוחה את ההגעה שלי הביתה כדי לא להגיע לנביחות האלה. ימי חול וסופי שבוע, כלבים שמגיעים בוקר צהריים וערב ואנחנו סובלים מהרעש. בבניין מגדלים של עשרות קומות שומעים את הנביחות עד לקומה הכי גבוה. ואני לא מדבר אפילו על הריח ועל זה שכלבים מסתובבים שם חופשי".
הדיירים הזמינו מומחה כדי לברר אם הרעש חריג. לטענתם הוא גילה שיש חריגת רעש ולמעלה מאלף נביחות בארבע שעות, "זה לא משהו שצריך להסכים לחיות איתו".
מהעירייה נמסר: "כיום יש ברחבי העיר כ־30 גינות כלבים. הקמת הגינה יצאה לדרך בעקבות בקשות תושבי האיזור, ונעשתה בהתאם לדרישות הדין.
מטבע הדברים, יש גם מי שמתנגד. העירייה מחויבת לשירותים עירוניים לבעלי הכלבים ובאותה נשימה, לפעול למינימום הפרעה לתושבים. נציגי שירות לתושב נפגשו עם התושבים והוחלט על נקיטת שורה של פעולות לצמצם את ההפרעה לתושב".