שוק השוכרים הגיע לשפל חדש? לפי תביעה שהוגשה בימים האחרונים לבית המשפט לתביעות קטנות נדרש עולה חדש לשלם אלפי שקלים בגלל סעיף תמוה בחוזה.
2 צפייה בגלריה
מחירי הדירות ללא ממ"ד כבר התחילו לרדת
מחירי הדירות ללא ממ"ד כבר התחילו לרדת
בחוזה היה סעיף תמוה
(צילום המחשה: canva)

צעיר שעלה לישראל נכנס לדירת שותפים בראשון לציון, רגע לפני חתימת החוזה הוא התבקש לשלם דמי תיווך. הצעיר שיצר קשר באופן ישיר עם בעל הדירה ביקש להבין באיזה שרות מדובר ומי המתווך שכביכול סייע לו.

קראו גם:

בעל הנכס, לפי הנטען בכתב התביעה, ניצל את העובדה שאינו דובר עברית, והסביר לו שמדובר בתשלום חובה, כגובה שכר דירה חודשי שעומד על כ 3,200 שקל, וטען שכל השותפים משלמים אותו. עוד הסביר לו בעל הנכס, כי לא ניתן לשכור את הדירה מבלי לשלם את הסעיף.

2 צפייה בגלריה
סבל מאיומים והטרדה
סבל מאיומים והטרדה
גילה מאוחר מדי
(צילום המחשה: canva)

הצעיר, שהגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון, הסביר בדיון כי האמין שבכל דירה שיבקש לשכור יאלץ לשלם עבור השירות, והניח כי מדובר בחוקי שכירות מקומיים שאינו מכיר. רק לאחר ששילם את הכסף וחתם על החוזה גילה הצעיר כי במקום בו מוזכר שמו של ה'מתווך' למעשה נכתב שמו של בעל הנכס.
כשפנה לשותפיו החדשים וביקש לסייע לו להבין את החוזה, הופתע לגלות כי אף אחד מהם לא שילם את הסכום ובוודאי שלא שילם עבור דמי תיווך בשכירת דירה ללא כל מתווך.
הצעיר הבין שנפל למה שנראה כתרגיל לעוקץ דרש את כספו בחזרה, וכשבעל הדירה סירב החליט הצעיר לתבוע אותו. כעת הוא מבקש את כספו בחזרה וכמו כן פיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לו.