סוף סוף חדשות טובות: נועה ארגמני, אלמוג מאיר, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב, שנחטפו כולם מפסטיבל המוזיקה נובה ב-7 באוקטובר, חולצו במבצע נועז של חיילי צה"ל ברצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו
נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו
נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו
(צילומים: באדיבות המשפחות)

אנדריי קוזלוב, בן 27 מראשון לציון, עבד כמאבטח בפסטיבל המוזיקה נובה. הוא עלה לבדו לישראל מרוסיה כשנה לפני כן, וחי בארץ עם חברים מפרויקט "מסע" שבו הוא השתתף. הקשר איתו נותק בבוקר יום שבת, לאחר ששלח לחברים הודעות, סיפר על המחבלים שחדרו לאזור שבו הוא נמצא, ושאין לו לאן לברוח. שלושה שבועות אחר מכן, משפחתו עודכנה על חטיפתו לעזה ואימו הגיעה מרוסיה לישראל כדי לפעול למען שחרורו.

קראו גם:

בריאיון מיוחד ל"מיינט ראשון" סיפרה בעבר ארוסתו של קוזלוב, ג'ניפר מסטר, על השבת השחורה והקשר האחרון שהיה לה איתו והמסרים ששלח לחבריו מאותם רגעים: "הוא השמיע להם את הבומים והירי שלא פסק, אמר שהוא לא יודע לאן לברוח כי בצד אחד יש מחבלים ובצד השני נפלו רקטות, הוא גם סיפר שהוא רואה מלא גופות. אני מניחה שהוא ניסה לשדר לי ביטחון שלא אדאג. כשהחברים שלו השמיעו לי את ההקלטה ששלח אליהם שמעתי איך הוא בולע את הרוק בין המילים, שמעתי את הפחד בקול שלו".
לאורך כל החודשים הארוכים והמייסרים שעברו עליה, ניסתה מסטר לשמור על אופטימיות ואמרה: "אני משתדלת לא לדמיין אותו שם ולא לחשוב מה עובר עליו. רק מקווה שהוא מזכיר להם שהוא אזרח רוסי. אולי זה יסייע לו. אני בעיקר מדמיינת את הרגעים הטובים שלנו יחד, נשיקות וחיבוקים. אנחנו זוג מאוד חם ואוהב, כל הזמן יחד ובזה אני מתמקדת. מדמיינת את הרגע ששוב אחבק אותו חזק, אעצום עיניים כי זה ייראה כמו חלום, אך כשאפקח אותן אראה אותו שוב מולי, חי ובריא ויחד איתנו. כשיחזור אסתכל עליו שעות, הוא הגבר הכי יפה שראיתי בחיי".

2 צפייה בגלריה
אנדריי קוזלוב
אנדריי קוזלוב
אנדריי קוזלוב. חולץ מהשבי
(צילום: באדיבות המשפחה)

מאז אותו רגע נלחמה מסטר, יחד עם בני משפחתו ומטה המאבק להשבת החטופים, למען החזרתו ולרגע לא איבדה תקווה. היום הגיע הרגע המיוחל - אהובה חולץ מהשבי.
יחד עמו חולצו במבצע נועז שלושת החטופים נועה ארגמני, שהפכה לאחד מסמלי המאבק להשבת החטופים לאחר שתמונתה נחטפת על אופנוע לעזה הפכה לוויראלית בכל העולם, אלמוג מאיר, ושלומי זיו.
הארבעה הועברו לבית החולים שיבא תל השומר ומגורמי הרפואה נמסר כי מצבם תקין.
ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך: "ושבו בנות ובנים לגבולם! אחרי 8 חודשים של כאב וצער, היום זכינו סוף סוף לדמעות של שמחה והתרגשות. ברוכים הבאים הביתה - נועה ארגמני, אלמוג מאיר, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב. אנדריי הוא תושב העיר, חודשים אנו מלווים את משפחתו ואת בת זוגתו ומייחלים לשובו יחד עם שאר החטופים והחטופות. אין מילים לתאר את האושר, השמחה וההתרגשות שאנו מרגישים יחד עם מדינה שלמה. תודה רבה לחיילנו הגיבורים ולכוחות הביטחון, שיצאו למבצע הזה בעוז וגבורה והחזירו לנו את חטופינו הביתה בשלום. אנחנו מחכים לשובם של שאר החטופות והחטופים שלנו שעוד נמצאים בשבי החמאס, ומתפללים לשובם בשלום של כל חיילי וחיילות צה״ל וכוחות הביטחון. אמן".