כלוחם בכיסופים יונתן יעקבי לא חש פחד, אך כשהאזעקות התחילו והחרדה התגברה, מאמן הכושר מראשון לציון עשה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב. הוא הציע אימונים ללא תשלום לנפגעי חרדה. "ספורט זה פסיכולוג, תרופה לנפש", הוא מסביר.
3 צפייה בגלריה
 יונתן יעקבי
 יונתן יעקבי
יונתן יעקבי. עושה את מה שהוא יודע הכי טוב
(צילום: פרטי)
יעקבי בן 31 היה לוחם בצנחנים. בשנת 2011 שירת בכיסופים על גבול עזה, במסגרת שירותו הכח שלו ספג מרגמות והוא עצמו שהה ליד החפ"ק שספג טיל. למרות האתגרים הוא מספר שדווקא כשפרצה מלחמת חומות ברזל הרגיש את הפחד מתגנב.

קראו גם:

"כשאתה שם, אתה לא מרגיש את החרדה, אתה עסוק במה שקורה. היום כשיש אזעקה וכל אופנוע מקפיץ אותנו אני מרגיש פי אלף יותר את הפחד. בתחילת המלחמה התנדבתי בעסקים שארגנו מזון לחיילים ומפונים, ואז הבנתי שגם את העסק שלי, מכון הכושר ג'ונסון שברחוב סמילנסקי בעיר, אני יכול לגייס למאמץ המלחמתי. חשבתי לעצמי שאם אני, אדם חזק שרגיל למצבים כאלו, מרגיש קושי וחרדה, אז כיצד מתמודדים אנשים עם נפש עדינה שלא מורגלים במצבי לחימה?".

3 צפייה בגלריה
 יונתן יעקבי
 יונתן יעקבי
יונתן יעקבי. מכון הכושר התרוקן בגלל המלחמה
(צילום: פרטי)

בזמן שרבים מהחברים שמתאמנים במכון של יעקבי גויסו למילואים, הוא החליט לפתוח את שערי המקום למי שמתקשה להתמודד רגשית עם המצב ־ וללא תשלום.
"הצעתי למפונים או אנשים עם חרדות לבוא לכאן להתאמן כי אני יודע שספורט יכול לרפא את הנפש. ספורט זה הפסיכולוג הכי טוב, כשאתה מתאמן אתה מתרכז בזרימת דם, בביצוע התרגיל נכון, אתה מדבר עם אנשים סביבך, מתקן את עצמך ונוצר חיבור. ממש כמו אנשים במסיבה, שמדברים עם אחרים ונכנסים להיי, ככה זה באימון כושר טוב. זה אומנם גרם לי לעבוד יותר שעות אבל הסיפוק אדיר וגם בכנות זה עזר לי להגדיל את ההכנסה אחרי שבתחילת המלחמה הפן הכלכלי מאוד נפגע. כל מתאמן הביא עוד אנשים, מי שנכנס לזה סגר עסקאות וזה גם עודד אנשים אחרים לפרגן לי. בסופו של יום כל אחד עוזר לאחר".

3 צפייה בגלריה
 יונתן יעקבי
 יונתן יעקבי
יונתן יעקבי. "כשאתה שם, אתה לא מרגיש את החרדה"
(צילום: פרטי)

למרות האופטימיות, יעקבי מרגיש שיש לכולנו עוד דרך ארוכה. "יש הרבה אנשים שצריכים עזרה ולא פונים לקבל אותה. אני רואה בחור שניצל מהתופת מאבד את זה בסטורי, רק מדבר על כמה קשה לו שחברות שלו נרצחו. יש ניצול אחד שבבידוק רכבים חטף התקף חרדה כי חשב שזה שוב מחבלים וברח, הצעתי לו לבוא להתאמן, אלו האנשים שאני רוצה לסייע להם".