תושבי שכונת כרמים אובדי עצות. בחודשים האחרונים פוקד את השכונה חסר דיור שהשתלט על הגנים הציבוריים ויוצר בהלה בקרב התושבים והילדים הקטנים. למרות זאת, במשטרה ובעירייה טוענים שהם אינם יכולים לפעול נגדו ולגרש אותו מהמקום.
2 צפייה בגלריה
ההומלס בתיעוד הגניבה
ההומלס בתיעוד הגניבה
ההומלס בתיעוד הגניבה
(צילום: פרטי)

"יש אצלנו בשכונה חסר בית שמפחיד את התושבים. הוא נכנס חופשי לבניינים ומסתובב בלי חשבון בין הקומות, מחטט בדברים אישיים של דיירים מחוץ לבתים שלהם", מספר אמיר אברהמי, תושב השכונה, "הוא ישן בתוך גינות המשחקים והפך את המגלשות לבית שלו עם שמיכות ומזרנים. מעבר לכך, הוא גם הפך את המקום הזה לשירותים שלו, כך שהצחנה חוגגת כאן וזה פשוט לא נעים".
התושבים טוענים כי פנו לעירייה מספר פעמים. "אמרו שהם לא יכולים לגעת לו ברכוש ולא לפנות אותו. מעבר לכך, לי אישית הוא גנב כמה זוגות אופניים. הלכתי עם זה למשטרה והצגתי תיעוד והם עצרו אותו ואף הוציאו נגד צו הרחקה ל־15 ימים", הוסיף אברהמי. "אבל מה זה עוזר שיש לו צו הרחקה אם הוא לא מכבד אותו וממשיך להסתובב כאן באופן חופשי?

2 צפייה בגלריה
הומלס
הומלס
ישן בתוך גינות המשחקים
(צילום המחשה: shutterstock)

"הוא אדם מסכן, רואים שהוא לא בקו הבריאות, אבל יש מקומות מיוחדים לאנשים האלה, אף אחד לא יודע מה יכול לעשות אדם לא צפוי. הגעתי לאבא שלו, משפחה מבוססת, אבל הם גם חסרי אונים כי הוא עושה מה שהוא רוצה".

קראו גם:

מהעירייה נמסר: "המקרה מוכר לגורמי הרווחה העירוניים, שאף הציעו לדר הרחוב את כל העזרה האפשרית, כולל מעבר למשכן לדרי רחוב, אולם הוא סירב. על פי החוק, לא ניתן לטפל בכפייה במקרים מסוג זה, וכל פנייה שמתקבלת בנידון מטופלת על ידי החברה לביטחון בצורה יסודית".
מהמשטרה נמסר: "ככל שמתקבלת תלונה המעלה חשד לקיומה של עבירה פלילית, המשטרה פותחת בחקירה. במקרה האמור, בהיעדר תלונה או קיומה של עבירה פלילית, הנושא ניצב לפתחו של מערך הרווחה המקומי".