תושבי מערב ראשון לציון רגילים לגלים של ריח רע מהשפד"ן, זה לרוב מחמיר בקיץ או עקב אירועים נקודתיים, אך נראה כי בחודש האחרון המצב התדרדר כל כך עד שתושבים משכונות כמו נווה ים, נווה חוף, פרס נובל, קרית גנים ונאות שקמה, מדווחים כי הם מתקשים להירדם בלילה.
2 צפייה בגלריה
שכונת נווה חוף בראשון לציון. לא ישנים בלילה
שכונת נווה חוף בראשון לציון. לא ישנים בלילה
שכונת נווה חוף בראשון לציון. לא ישנים בלילה
(צילום: אבי מועלם)

"תמיד עם התחממות מזג האוויר הריחות הפכו לבלתי נסבלים, אבל משהו בתקופה האחרונה השתנה", טוענת תושבת מערב העיר, "גלי סירחון מגיעים בקביעות בכל ערב והם ממש משתלטים על האוויר באזור. יש חדרים שגם אם אני סוגרת את החלון המצב בלתי אפשרי. אנחנו לא מדברים על רעש, שאם את משמיעה קצת טלוויזיה את יכולה להתעלם, מישהו מסוגל לדמיין שכל הבית שלו מלא בצחנה מבחילה ואין לו מה לעשות?".

קראו גם:

תושבים רבים פנו לעירייה וכן למשרד לאיכות הסביבה בדרישה לטפל בסוגייה, ולטענתם נענו כי הנושא בטיפול כאשר בין היתר עלתה דרישה מהשפד"ן להקים נקודות ניטור שיבחנו את המצב וימדדו את הריחות הרעים. למרות הרעיון, התושבים לא אופטימיים.
"הם יפקחו על עצמם? איפה נשמע דבר כזה? שנים אנחנו סובלים מסירחון איום, זה רק הולך ומחמיר, זה אומר שמשהו רע קורה. במקום לטפל בבעיה ולגלות מה מקור החמרת הסירחון הם מטפלים בתסמינים. אני מזמינה את כל מי שמטפל בזה ברמת מיילים ופגישות לישון לילה אחד אצלנו, הסירחון כאן בלתי נתפס, בעיקר כשחם זה הופך לגיהינום.

2 צפייה בגלריה
מחאת התושבים בעבר. "משהו רע קורה כאן"
מחאת התושבים בעבר. "משהו רע קורה כאן"
מחאת התושבים בעבר. "משהו רע קורה כאן"
(צילום: עמותת "ראשונים נלחמים - העמותה לשמירת איכות הסביבה בראשון לציון" - בראשה עומדת הפעילה האזרחית קלודין עוזרי)

"אני לא אתפלא אם זה גם גורם לבעיות בריאותיות, ריח רע זה לא סתם מטרד, ריח סביר זה לא מטרה, זה תסמין למשהו הרבה יותר בעייתי".
מהשפדן נמסר בתגובה: "איגודן מתייחס בכובד ראש לכל פנייה ותלונת ריח ומנתח אותן בצורה יסודית ומקצועית. נציין כי לא נרשמה עלייה חדה בפניות ביחס לעונת הקיץ הקודמת מצד התושבים. כמו כן, על פי הבדיקות שנעשו על ידי מיטב אנשי המקצוע עולה כי מקור הריח אינו באופן ישיר רק מהשפד"ן שהוא אינו המתקן היחידי הפועל באזור. אנו עושים את מירב המאמצים על מנת לצמצם את מפגעי הריח העולים לעיתים בתנאי מזג אוויר קיצוניים".