המוהל, ניר דורפמן מבת ים, מוזמן לאירועים רבים בארץ ובעולם, לכל מקום הוא תמיד מתייצב עם הציוד שלו גם כחובש במסגרת התנדבותו באיחוד הצלה. באירוע האחרון שהוזמן אליו, בתחילת השבוע בראשון לציון, ההרגל הזה התגלה כמציל חיים.
2 צפייה בגלריה
משפחת ינושי ודורפמן
משפחת ינושי ודורפמן
משפחת ינושי ודורפמן
(צילום: פרטי)

ברית המילה של משפחת ינושי בראשון לציון החלה כתמיד, עם יוצא דופן אחד: סבו של הפעוט שעובר תהליכים רפואיים סבוכים, לא היה מוכן לפספס את ברית המילה של נכדו, והגיע אף הוא כאורח הכבוד.
"כבר בתפילת מנחה ראיתי שהוא לא במיטבו", סיפר אביו של הרך הנולד והוסיף: "זה היה נראה לי טבעי כי הוא חולה ועובר טיפולים". ההכנות לברית היו בעיצומן, כאשר לפתע נשמעו צרחות. "צעקו לי שאבא שלי התעלף וכולם בהיסטריה", סיפר האב.

קראו גם:

דורפמן, שמיומן במצבים כאלה, מיהר להחליף את כלי המוהל בציוד של חובש מנוסה ומיהר לעזרה.
"בדיוק הכנו את הציוד ואת התינוק, ורגע לפני שהתחלנו צעקו לנו לבוא", מספר דורמפן. "כחובש של איחוד הצלה אני רגיל להעניק טיפול בכל מקום, מיהרתי אליו והבנתי שיש רקע בריאותי מורכב, כולם היו מאוד לחוצים וראיתי כמה הם דואגים. הענקתי לו טיפול ראשוני עד שהגיע מבולנס עם צוות של איחוד הצלה מסניף ראשון לציון שבניהולו של שלומי בן עמי".
כשהסב, שמשון ינושי, התאושש ביקשו בני המשפחה לפנות אותו, אך הוא סירב לעזוב את האולם לפני שיהיה נוכח בברית של נכדו. "למרות האתגר הוא לא רצה לפספס את השמחה" אומר דורפמן "החלטנו להעלות אותו לאלונקה ולהשאיר אותו באולם עוד כמה דקות כדי שיוכל לקחת חלק בברית ולהיות נוכח בזמן שנכדו עובר ברית מילה. זה היה רגע ממש מרגש, לא נשארה עין אחת יבשה באולם, כל האורחים הבינו כמה זה משמעותי".

2 צפייה בגלריה
 ניר דורפמן
 ניר דורפמן
ניר דורפמן בתפקידו כחובש איחוד הצלה
(צילום: פרטי)

כעת מבינים בני המשפחה איזה נס גדול התרחש שם. "מאוד פחדתי, רק רציתי שיקחו אותו ויטפלו בו", אומר האב, יהונתן ומסביר: "אבל אבא התעקש ורצה להיות בברית, זה היה מאוד מרגש ממש נחנקתי מדמעות. לאחר שסיימנו לקחו אותו לבית החולים והוא עבר ניתוח, שגם אותו דחה כדי לקחת חלק בשמחה. קראנו לתינוק הלל, לי ולרעייתי זוהר יש בן בכור בן שלש בשם אליה, ואני שמח שזכינו ואבא היה חלק מהשמחה שלנו".