למרות שהפיטורין בוטלו, הורים מ'רון ורדי' מתכננים להפגין הערב (חמישי) במחאה על מכתב שנשלח לאותם מורים שבעבר שוחחו עם תלמידיהם על הרפורמה המשפטית. לטענת ההורים, מדובר בפיטורין על רקע פוליטי, אך הגורמים הרלוונטיים שאמונים על מערכת החינוך מכחישים, וטוענים כי מדובר באי הבנה בלבד.
2 צפייה בגלריה
אליענה אלמוג. שלט ההפגנה
אליענה אלמוג. שלט ההפגנה
אליענה אלמוג. שלט ההפגנה
(צילום: פרטי)
תחילתו של המקרה בחודש פברואר האחרון, כאשר שני מורים מבית הספר למחוננים "רון ורדי" בראשון לציון, עמיר קליגר ואליענה אלמוג, שוחחו עם התלמידים על הרפורמה המשפטית בניגוד להנחיית המנהל שהורה לשוחח על כך רק בשיח בוקר.
לאחר מאבק ציבורי, הפיטורין של קליגר בוטלו אך השבוע שוב קיבלו אותם שני מורים מכתבי פיטורים, בנוסף למורים נוספים בבית הספר.
"בבית הספר טענו שמדובר בשינויים ארגוניים ועל כן המנהל נאלץ לצמצם בצוות המורים", מספרת אליענה אלמוג בשיחה עם "מיינט ראשון", ומוסיפה: "אך לאחר בירור הבנו שאין באמת שינויים ארגוניים. אני מלמדת שם 23 שנה, עם עמיר אני מלמדת כבר 11 שנים, לימדתי בכל הכיתות ושימשתי במגוון תפקידים, אני בטוחה שאם רצו היו יכולים למצוא לנו מקום. שוחחנו עם התלמידים ביום שהשביתו את כל המדינה, ראינו שהם לא מכירים את הנושא ושוחחנו על דמוקרטיה. אין לי ספק שאלו פיטורים על רקע אישי ופוליטי".
מכתבי הפיטורין שהועברו לידי המורים השבוע עוררו תגובת שרשרת תמוהה למדי. ההורים ובוגרי בית הספר פנו לעירייה במחאה על הפיטורין. בעירייה פנו לבית הספר שם טענו שהפיטורין נובעים מצמצומים. בעירייה פנו למשרד החינוך, ושם נאמר להם מפורשות שאין כל תוכנית צמצומים. מבירור נוסף שנעשה עם בית הספר התברר כי יתכן ומדובר באי הבנה, שנבעה מכך שמשרד החינוך שוקל לדחות את מבחני המחוננים מכיתה ב' לג', מה שיצמצם את הצורך במורים. מאחר ומדובר במהלך שטרם יושם, עיריית ראשל"צ מיהרו לברר אחוזי רישום על מנת לוודא שאין צורך בצמצום, ולאחר שהתברר שיש מאה אחוזי רישום, אין למעשה שום צורך בפיטורי מורים. ואכן, הבוקר (חמישי) התבשרו המורים שפיטוריהם, בפעם השנייה תוך חצי שנה, בוטלו.

2 צפייה בגלריה
עמיר קליגר המחאה נגד פיטוריו
עמיר קליגר המחאה נגד פיטוריו
עמיר קליגר המחאה נגד פיטוריו
(צילום: יריב כץ, פרטי)

למרות החלטת הביטול, הורים, תלמידים ובוגרים מטילים ספק שמדובר באי הבנה, וממשיכים להיערך לקראת הפגנה הערב בטענה כי המהלך כולו טורפד בגלל המחאה, והם דורשים שבית הספר יחדול מלנסות לפטר את המורים גם בעתיד.
בתגובה לקבלת מכתב "ביטול הפיטורים" אמרה אלמוג: "קיבלנו מכתב שהפיטורים מבוטלים ואם יהיו שינויים הם יעדכנו אותנו. אני לא מתכוונת לחזור ללמד שם ככה, לא בצורה הזאת ולא אחרי שפעמיים בחצי שנה פיטרו והחזירו אותי. הם מתעמרים בנו, זו פרנסה של בני אדם וברור שהם יחפשו דרך אחרת להיפטר מאתנו".