סרטון שהופץ ברשתות החברתיות ובו נראית המרצה, ד"ר ענת רימון, מסבירה במהלך שיעור שקיימת אפשרות להבין את מבצעי הפיגוע באלעד, עורר זעם רב בקרב הסטודנטים. במכללה הגיבו על הדברים, ואמרו שהעסקת המרצה הופסקה עוד בטרם פרסום הסרטון.
1 צפייה בגלריה
"מכעיס". המכללה למינהל
"מכעיס". המכללה למינהל
המכללה למינהל החליטה להפסיק את העסקת המרצה
(צילום: אבי מועלם)
המקרה המדובר התרחש במהלך שיעור במכללה. אחת הסטודנטיות טענה בפני המרצה שאי אפשר למצוא דרך להבין את הצד המפגע בפיגוע הגרזנים באלעד. תגובת המרצה, על כך שקיימת אפשרות להבין גם את הצד השני, עוררה תרעומת.
קראו גם:
סטודנטים במכללה מספרים כי לא מדובר בהתבטאות ראשונה, ובעבר, לדבריהם, הביעה עמדות מעוררות מחלוקת גם כלפי שופטי בית המשפט העליון והסוגיה הפלסטינית.
מהמכללה למינהל נמסר בתגובה: "המכללה למינהל מגנה כל מעשה טרור, שפוגע ללא הבחנה באזרחים חפים מפשע. אין ולא תהיה כל הבנה, קבלה או הכלה של אמירות שאינן יוצאות חוצץ נגד טרור הפוגע באזרחים תמימים. העסקתה של המרצה המצולמת בסרטון הופסקה עוד בטרם מקרה זה, והיא תסיים את עבודתה במכללה למנהל בסמסטר זה".
מד"ר ענת רימון נמסר: "השיעור ממנו לקוח הקטע לא עסק בטרור ובפיגועים, אלא בשאלה מה אנו יודעים על המציאות, ומה איננו חושבים אפילו שניתן לדעת, ואיך מסבירה זאת הגישה המרקסיסטית. ניתן להבין את הדברים אפילו מתוך הדקה וחצי שפרסמה הסטודנטית. מכיוון שהטרור לא היה כלל נושא השיעור, אלא רק דוגמה שהביאה סטודנטית, לא היה בשיעור גינוי לטרור ולא קריאה להבנה שלו".
פורסם לראשונה: 14:33, 16.05.22