מרגע פרוץ המלחמה מפעילה רוחמה גוטליב, אמו של הלוחם מתן גוטליב ז"ל, חמ"ל לציוד עבור חיילים והיא וחברותיה לא עוצרות לרגע.
2 צפייה בגלריה
גוטליב והנכדה
גוטליב והנכדה
גוטליב והנכדה
(צילום: פרטי)

ביולי 2014 נהרג תושב ראשון לציון, סמ"ר מתן גוטליב מיחידת מגלן, כשבמסגרת מבצע 'צוק איתן' נכנס עם צוותו למבנה ממולכד של מרפאת אונר"א בחאן יונס. המבנה קרס והרג את גוטליב ושני לוחמים נוספים. מאז מותו אימו מנציחה אותו במגוון דרכים.

קראו גם:

כשפרצה מלחמת "חרבות ברזל" חבריו של מתן החליטו להקים חמ"ל לזכרו. "חבר טוב שלו בשם אורי בדיוק חזר מירח דבש ומיד פתח קבוצת וואטסאפ וגייס את כולם, מספרת האם. "לחמ"ל קראנו 'החברים של מתן' והתנדבו בו חברים רבים של בני. כשהם שבו לעבודה אני ועוד שתי נשים, אמירה אלוני ואיריס רוזן, לקחנו על עצמנו את הפעילות".
למרות שרוח ההתנדבות לא נושבת בחוזקה כמו בתחילת המלחמה, גוטליב ממשיכות בכל הכוח. "בהתחלה קיבלנו המון תרומות, בקנה מידה עצום. אפודים, ציוד אישי, גרביים, מגבות, לבנים, מעילים, חולצות, תיקים, טואלטיקה, מטענים, מזון וכל מה שצריך. חילקנו אלפי פריטים כשכל מארז היה מסומן עם סטיקר שקיבלנו בתרומה עם הכיתוב 'החברים של מתן', מספרת רוחמה.

2 צפייה בגלריה
מתן גוטליב ז"ל
מתן גוטליב ז"ל
מתן גוטליב ז"ל
(צילום: פרטי)
"כשהחמ"ל עבר אלינו, פתחנו אותו בתוך בית ספר בעיר והתחלנו לארגן חבילות לפי בקשה, מה שחסר, פשוט השגנו. היו תרומות מאנשים פרטיים וגם מחברות גדולות. היום יש הרבה פחות תרומות, אנחנו ממש על הקשקש, אבל אנחנו מסתדרות, משיגות מה שצריך, מעבירות מה שנותר וגם מקבלות תרומות מאלו שסגרו, כמו שבט מתן של הצופים שהיה לו חמ"ל למשפחות במצוקה והעביר לנו את היתרות".
עבור גוטליב מדובר בחלק מפאזל ההנצחה לבנה: "כשאני פוגשת אנשים, אני לא מזדהה מיד כאמא של מתן, אבל מי ששואל אני מספרת מי אני וכמעט כולם מזהים את השם וזוכרים את הסיפור. אנשים מבינים שמרפאה של אונר"א זה לא מקום תמים, עד היום חבריו של מתן מספרים איך לא היה אפילו פלסטר אחד על הרצפה, לא יתכן שהם לא ידעו שבאמצע המרפאה הטמינו חומרי נפץ".
רוצים להשתתף בוועידת הגיבורות המקומיות שלנו? הירשמו כאן