ביום שלישי הקרוב, יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, צפויה להגיע לבית העלמין בראשון לציון השרה, מאי גולן, כנציגת הממשלה. הביקור מעורר סערה בקרב משפחות שכולות רבות, המתנגדות להליכי החקיקה והרפורמה המשפטית של הממשלה. נעשתה פנייה לעירייה בדרישה למנוע את הגעתה, וחלק מהמשפחות השכולות כבר הודיעו על צעד מחאה יצירתי כדי שלא להאזין לדבריה.
2 צפייה בגלריה
חברת הכנסת מאי גולן
חברת הכנסת מאי גולן
מאי גולן. "נגיע עם אוזניות"
(צילום: מוטי קמחי)
הסערה סביב הגעתה של גולן לטקס יום הזיכרון בבית העלמין בראשון לציון אינה שוככת. רבים קוראים להחרים את הטקס או למחות במהלכו, זאת במקביל לקולות אחרים הטוענים שאין לערב פוליטיקה ביום המיוחד הזה.
את הזעם נגד הגעת גולן ניסח העיתונאי חיים הר זהב וכתב: "מאי גולן שהצהירה על דתיות כדי להשתמט מהצבא ולא לשרת את המדינה, תהיה נציגת הממשלה בטקס בבית העלמין הצבאי בראשון לציון שבו קבורים חברים שלי מהתיכון שנהרגו בלבנון. לצרוח מרוב כעס".
על הדברים הללו הוסיפה אחת ממארגנות המחאה נגד הרפורמה בראשון לציון, לי וולפר, ואמרה: "הייתי מנהלת בית ספר שבו נפלו 14 בוגרים, אחרי הטקס היינו מגיעים לבית העלמין. גם ארבעה חברי לכיתה נפלו במלחמת יום הכיפורים וקבורים בבית העלמין בראשון לציון. השנה נגיע כמידי שנה אבל דברים יהיו אחרת".
מה אתם מתכוונים לעשות במידה והיא תגיע?
"שוחחנו עם משפחות שכולות ואין לנו כוונה לריב או לצעוק, פשוט נגיע עם אוזניות ולא נאזין כשידברו אנשים שלא מתאימים לנו. אבל אני כן חוששת שתהיה מהומה, אני מקווה שאף נציג ממשלה לא יגיע. אני מאוד לא רוצה שיעוררו בעיות ומחלוקות ביום כזה, למה לגרום מחלוקת חמורה יותר ממה שיש? כבר המשפחות השכולות נכנסו למחלוקת ביניהם, צריך לעצור את זה. צריך להכיר שזו שנה שונה וצריך להתנהג אחרת".

2 צפייה בגלריה
בית העלמין בראשון לציון,
בית העלמין בראשון לציון,
בית העלמין בראשון לציון,
(צילום: אבי מועלם)

חלק מהמתנגדים אף פנו לעיריית ראשון לציון וקראו לה לנקוט עמדה, אך זו הבהירה כי ההחלטה נמצאת בידי הממשלה בלבד.

קראו גם:

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "כמו בכל שנה, ממשלת וכנסת ישראל אמונות על שיבוץ השרים וחברי וחברות הכנסת בטקסי הזיכרון הרשמיים ברחבי מדינת ישראל ומשרד הביטחון אמון על הטקסים עצמם. עיריית ראשון לציון מקבלת את שמות הח״כים והשרים שיגיעו לטקסים העירוניים כנציגים רשמיים ולנו אין קשר או כל נגיעה לבחירתם".