הורים לילדים הלומדים בבית הספר היסודי "שלמון" ובגני הילדים הסמוכים יוצאים למאבק נגד מתקן החניה החדשה שמוקם במקום. לטענתם, מדובר במתקן "קרוסלה" גבוה מאוד שיניף רכבים כבדים מעל ראשיהם של ילדיהם ועלול לגרום לאסון. "לא נאפשר את הפעלת המתקן ליד הילדים שלנו", אומרים ההורים.
1 צפייה בגלריה
העבודות להצבת המתקן
העבודות להצבת המתקן
העבודות להצבת המתקן
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"לפני מספר חודשים חילקו בתיבות הדואר עלונים שבהם נכתב שעומדים למצוא פתרון למצוקת החניה בשכונה ושבאיזור בית ספר שלמון יוקמו 12 חניות חדשות, מספרת דניאל, אם לילדים בבית הספר. "תהינו איך זה יכול לקרות ואמרו לנו שהפתרון יהיה באמצעות קרוסלה שהיא גם מאוד ידידותית לסביבה. רק בימים האחרונים הבנו יותר על מה מדובר - מתקן בגובה של 12 מטרים, שזה בעצם כמו בניין בגובה של ארבע קומות, שיוצב ברחבה הסמוכה לבית הספר".
לדברי ההורים, רק מהמחשבה ש־12 רכבים במשקל כולל של כמעט טון יונפו בסמוך לבית הספר, ממש מעל הראש של ילדיהם, מעוררת בהם דאגה רבה. "אם בטעות נהג ילחץ על דוושת הגז ולא על הבלמים, יקרה פה אסון. מעבר לסכנה יהיה כאן זיהום אוויר שיפריע לכל התושבים, אנחנו בדיכאון מהדבר הזה. בעירייה עשו את זה מאוד בשקט והקימו את המתקן מבלי שמישהו בכלל חשב להסביר לנו אפילו במה זה כרוך. לא יכול להיות שמפגע כזה יוקם מעל הראש של הילדים שלנו. לא ניתן לזה לקרות".
מהעירייה נמסר: “לאחר פניות חוזרות ונשנות של תושבי השכונה באשר למצוקת החנייה באיזור, הוחלט להקים מתקן חנייה מדגם קרוסלה לרווחת התושבים. המתקן עובד על מנוע חשמלי שקט ולא על דיזל כך שאינו מזהם ונחשב לירוק לחלוטין. המתקן עומד בכל תקני הבטיחות המחייבים. המתקן יהיה סגור מכל צדדיו וגם יגודר, על מנת להבטיח כי לא יוכלו לטפס עליו או לשחק בקרבתו".