כחלק ממאמצי עיריית ראשון לציון להפוך את הסביבה לנקייה ונעימה יותר הוחלט על מבצע פעילות מוגברת ותוספת חדשה לנהלים - לא רק קנס אלא גם איסוף המפגע.
2 צפייה בגלריה
אכיפה מוגברת בראשון לציון
אכיפה מוגברת בראשון לציון
אכיפה מוגברת בראשון לציון
(צילום: דוברות העירייה)
במסגרת הפעילות המוגברת גויסו פקחי החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי למבצע אכיפה מוגבר כנגד שתי תופעות המטרידות את תושבי העיר: אי איסוף צוות כלבים מדרכות וגנים. והשלכת פסולת וגזם שלא ביום הוצאה.
קראו גם:
במסגרת הפעילות ביצעו פקחי החברה לביטחון וסדר ציבור בשלושת החודשים האחרונים 2,440 פעולות אכיפה כנגד משליכי פסולות וגזם שלא ביום הוצאה. 638 פעולות אכיפה בוצעו באותה תקופה כנגד מחזיקי כלבים שלא אספו את גללי הצואה מהמדרכות והגינות.
בחברה לביטחון וסדר ציבורי אומרים כי הקנס על אי איסוף צואה עומד על 730 שקלים. הקנסות על הוצאת פסולת וגזם עומד בין 320 שקלים ל-730 בהתאם לעבירה.
2 צפייה בגלריה
אכיפה מוגברת בראשון לציון
אכיפה מוגברת בראשון לציון
אכיפה מוגברת בראשון לציון
(צילום: דוברות העירייה)
סגן ראש העירייה ומחזיק התיק לבטחון, מקסים בביצקי: ״כבעל כלב בעצמי ואוהב חיות באופן כללי, לעולם לא הרשתי לעצמי שלא להרים אחרי הכלב שלי. זה פוגע באיכות החיים של תושבי העיר ולצערי יש מי שמבינים רק דרך הכיס ועל כן, נמשיך להילחם ולהגביר את האכיפה בנושא איסוף צואת הכלבים ע״י בעליהם״.
ראש העירייה, רז קינסטליך: "המאמץ בשמירה על ניקיון העיר הוא של כולנו, ומעכשיו מי שילכלך יידרש גם לפנות את האשפה. המטרה שלנו היא להעביר מסר חינוכי והסברתי שאסור ללכלך, ובמידה שזה קורה - התושב צריך לנקות את המפגע ולהבין שאם זה לא מתבצע הוא ייענש כפליים. אין כל הגיון בלרשום דוח, כאשר המפגע נשאר ומפריע לכלל התושבים ואנחנו משנים את זה מהיום".
מנכ״ל החברה העירונית לביטחון, מוטי נחמני, הנחה בימים האחרונים את הפקחים להגביר את פעילות האכיפה בנושא. עתה על פי ההנחיה, הפקחים לא רק ירשמו דוחות למי שילכלך או לא אסף את גללי צואת הכלבים, אלא גם ידרשו את פינוי המפגע במסגרת הליך האכיפה. מי שיסרב, עשוי לקבל בו במקום כפל קנס על אי פינוי המפגע.
״המטרה שלנו לא לרשום דוחות, אלא לשמור על עיר נקייה. אין הגיון שהמפגע יישאר על המדרכה לאחר רישום הדוח. הפקחים הונחו לדרוש ממבצע העבירה לפנות את המפגע בו במקום״, אומרים בחברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון.