הורים לתאומים שאחד מהם נפטר כמה שעות לאחר הלידה והשני נותר עם נזקים קשים, הגישו תביעת פיצויים של יותר מ־2.5 מיליון שקלים לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד בית חולים "שמיר אסף הרופא", שם נולדו התאומים, בית חולים הדסה בירושלים, שם עברה האם בדיקות גנטיות בזמן ההיריון, וקופת חולים כללית שם הייתה האם במעקב הריון.
2 צפייה בגלריה
המחשה בלבד
המחשה בלבד
אחד התאומים נותר עם נזק קשה
(צילום המחשה בלבד: shutterstock)

מדובר באישה בת 33 שילדה תאומים בלידה מוקדמת לאחר שעברה טיפולי הפרייה. אלא שאחד מהם לא שרד והשני סובל מנזקים קשים. באמצעות עו"ד ד"ר אסף פוזנר, טוענים ההורים כי במהלך ההיריון ביצעה האם בדיקת אולטרסאונד, במסגרתה התגלה כי אצל אחד מהם קיים סיכון גבוה למחלות גנטיות.
נוכח הממצא הזה, הופנתה האם לייעוץ גנטי בבית חולים אסף הרופא ולבדיקת מי שפיר, שבוצעה בבית חולים הדסה. לדברי התובעים, נמסר להם כי אין כל בעיה בהריון, ולא הוצגה בפניהם האפשרות לביצוע בדיקת אקסום (בדיקות גנטיות לזיהוי תסמונות בעובר), שאחריה קיימת אפשרות לשקול הפסקת הריון.
בתביעה מצוין כי בית חולים אסף הרופא ובית חולים הדסה השתתפו יחד בתהליך מעקב ההיריון, הייעוץ הגנטי ופענוח הבדיקות והייתה מוטלת עליהם החובה למסור את המידע להורי התאומים. עוד מדגישים בתביעה כי כיוון שנעשתה לתובעת בדיקת מי שפיר, ממילא המידע הגנטי היה מצוי בהישג יד ולא היה קושי לעשות בדיקת אקסום. התובעת מציינת כי ככל שהיה נמצא מום בעוברים, היא הייתה שוקלת הפסקת הריון.

2 צפייה בגלריה
אסף הרופא. תביעת מיליונים
אסף הרופא. תביעת מיליונים
אסף הרופא. תביעת מיליונים
(צילום: שאול גולן)

התובעת הופנתה לבית החולים לאחר שרופא במרכז לבריאות האישה במקום מגוריה התרשם שיש צירים. בבית החולים הוחלט לילדה בניתוח קיסרי דחוף למרות שלא החלה ללדת ולא הייתה דחיפות גדולה של מצוקה עוברית. זאת ועוד - יילדו את האישה ללא מתן טיפול מקדים של סטרואידים להבשלת ריאות התאומים.

קראו גם:

התביעה, המביאה את חוות הדעת של ד"ר ברגר ופרופ' שופר, טוענת כי מדובר ברשלנות ברורה. אחד מהתאומים לא שרד ונפטר למחרת הלידה ואילו השני נפגע באופן קשה וסובל מנכות פיזית וקוגניטיבית. חוו"ד רפואית שצורפה לתביעה מפרטת כי התינוק ששרד סובל מאיחור התפתחותי, הפרעת קשב קשה, ונכותו עומדת על 90 אחוז.
מבית החולים "שמיר אסף הרופא" נמסר: "התביעה טרם התקבלה".