זוליה בביץ' (47) מראשון לציון היא תופרת במקצועה, ביום יום היא עובדת עם סטודיו בתל אביב, עושה תיקונים פרטיים וגם תופרת בובות. כשפרצה המלחמה בביץ'חיפשה דרך לתרום למאבק הלאומי והחליטה לגייס את כישרונה כתופרת למען חיילים שזקוקים לתיקונים.
2 צפייה בגלריה
זולה באביץ. חיפשה דרך לעזור
זולה באביץ. חיפשה דרך לעזור
זולה באביץ. חיפשה דרך לעזור
(צילום: פרטי)
למי שמעולם לא לבש מדים זה בוודאי נשמע כמו מותרות, אך כל חייל יודע שהמדים שצה"ל מספק כמעט תמיד חייבים תיקון. כיוון שצו 8 תפס רבים בהפתעה, הדרישה לתיקונים זינקה ולא מעט מתפרות ניצלו את המצב, ביניהן גם מתפרה בירושלים שפורסם כי גבתה 350 שקל עבור תיקון פעוט במדים של חייל בודד.
במקרה של בביץ', החיילים לא נדרשים לשלם כלל והיא אף מזמינה אותם לבוא בימי שישי או כשהם משתחררים לאפטר. את הרעיון קיבלה לדבריה משיטה בשם "פאלון גונג", שדוגלת בערכי אמת, חמלה ועזרה לזולת.

קראו גם:

"היא פשוט רצתה להתנדב ולסייע כמו כולם", מספר בעלה טל, שדובר עברית, "זוליה נולדה בקירגיזסטן, זו מדינה מאוד מסורתית וכל הנשים שם לומדות לתפור ולבצע עבודות כאלו. עכשיו בימי המלחמה יש לה מעט עבודה שוטפת, אז יש לה יותר זמן לחיילים. היא כמובן לא גובה תשלום והם לרוב מגיעים בסופי שבוע, כשמקבלים כמה ימים בבית. הם מבקשים הצרות וכל מיני תיקונים והיא עושה את זה בשמחה".

2 צפייה בגלריה
חייל במדים
חייל במדים
מגיעים בשישי או באפטר
( צילום אילוסטרציה: shutterstock )

למרות המצב, בני הזוג בביץ' שומרים על אופטימיות: "אנחנו לא מפחדים, יש יותר סיכוי להיפגע בתאונת דרכים מאשר מטיל. רק אתמול דווח ברוסיה שאדם הלך ברחוב ונהרג מעץ נופל, אדם צריך לפחד רק מהפחד. אנחנו שומרים על עצמנו, עושים כל מה שצריך לעשות והכל בסדר".