בשורה משמחת לבני נוער בראשון לציון שקיבלו קנס מפקח בגלל עבירה על חוק עירוני: מי שמעוניין בכך יוכל לגשת למשרדי החברה לביטחון ושם להמיר את תשלום הקנס בעבודות התנדבות. אלא שלטענת גורם החבר בוועדת הביטחון העירונית, באופן תמוה בעירייה לא מפרסמים זאת והדבר לא בא לידיעת ההורים ובני הנוער.
1 צפייה בגלריה
מותר להמיר רק פעם אחת. ניידת שיטור
מותר להמיר רק פעם אחת. ניידת שיטור
מותר להמיר רק פעם אחת. ניידת שיטור
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
"לפני כמה חודשים התכנסה ועדת הביטחון העירונית", מספר חבר בוועדה, "בשלב מסוים עלתה האפשרות שהעירייה יכולה לבוא לקראת בני הנוער שביצעו עבירה כמו רכיבה על מדרכה או הקמת רעש. במקום לשלם קנס של מאות שקלים הם יכולים להגיע למשרדי החברה לביטחון ושם הם יכולים לקבל אישור ופטור מתשלום ולבצע במקום זאת פעילות התנדבותית. אני זוכר שאחד הנוכחים שאל למה לא מפרסמים את זה, אבל מיד מיהרו לעבור נושא וזה נראה כאילו לא רוצים שזה ייצא החוצה או שיותר מדי אנשים ידעו על כך", הוא טוען.
מחזיק תיק החברה לביטחון מקסים בביצקי מאשר את הדברים וטוען כי מדובר ביוזמה שקיימת כבר תקופה ארוכה, "כיום בני נוער יכולים להמיר את הקנס באמצעות ועדה חינוכית. צריך לפנות לחברה לשיטור עירוני או אליי ולבקש להמיר את הקנס ולומר שיש מוכנות לעשות עבודות חינוכיות, כי כשילד מקבל קנס וההורה משלם אז הוא לא מרגיש אחריות על המעשים שלו, אבל ברגע שהוא נדרש לצבוע גדר בהתנדבות אז הוא יחשוב על זה להבא פעם נוספת לפני שהוא יעשה עבירה. חשוב לציין שאפשר לעשות זאת רק פעם אחת. אם העבירות יחזרו שוב הם יצרכו לשלם את הקנסות".
בחברה לביטחון טוענים כי היוזמה דווקא פורסמה בעבר, אך לא זכתה לתהודה תקשורתית.
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון