אחרי תקופה ארוכה של עבודות ועומסי תנועה, פרויקט שידרוג קווי הביוב מנווה דקלים לאזור התעשייה הסתיים.
2 צפייה בגלריה
העבודות הסתיימו
העבודות הסתיימו
העבודות הסתיימו
(צילום: מניב ראשל"צ)

את הפרויקט בוודאי פגשתם באופן אישי אם נסעתם בשנתיים האחרונות על ציר רחוב חיים בר לב לכיוון שדרות משה דיין, במהלכן הוחלפו קווי ביוב מאספים שמובילים את הביוב מהעיר לאיגודן. הפרויקט אומנם יצר לעיתים עומסי תנועה, אך מדובר במערכת מורכבת וחדשנית, כאשר תחילת הפרויקט בשלהי 2022 ברחוב חיים בר לב, אחד מצירי התנועה הראשיים בעיר, והוא נמשך לאורך רחוב רנה קאסין ועד לשדרות משה דיין.

קראו גם:

העבודות חולקו למקטעים ונפרסו על פני פרק זמן של שנה על מנת למנוע ככל הניתן פגיעה במהלך החיים התקין של תושבי העיר ותחילת העבודות והתקדמותן בשטח הצריכו תיאומים בין הגורמים השונים הכוללים בין היתר את משטרת ישראל, עיריית ראשון לציון וכדומה.
תוואי העבודה נקבע בעקבות סקר סיכונים שהצביע על הצורך בהחלפת הקווים עקב תקלות והצפות ביוב רבות שנגרמו בשל מצבם וקוטרם.

2 צפייה בגלריה
נווה דקלים בראשון לציון
נווה דקלים בראשון לציון
נווה דקלים בראשון לציון
(צילום: קובי קואנקס)

במסגרת הפרויקט שמגיע לסיומו כעת, הוחלפו שני קווי ביוב מאספים עד לחיבורם עם שני מאספי הביוב הראשיים של ראשון לציון באורך כולל 2,200 מטרים לאורך רחוב חיים בר לב, מרחוב גדולי ישראל ועד לרחוב יצחק רבין, ו-1,150 מטרים במשה דיין מהרב עזרן עד אבני החושן. הקווים משרתים את שכונות נווה ים, נווה דקלים, נאות שקמה, כרמים ואת חלקה הגדול של רמת אליהו. הקווים החדשים משרתים גם את אזור התעשייה מב"ת מערב.
במניב מציינים כי בהתאם לתכנית האב למים וביוב הוחלט לשדרג את הקווים החדשים ולהגדיל את הקוטר שלהם מ-600 מ"מ ל-800 מ"מ על מנת לתת מענה גם לתכניות פיתוח עירוניות עתידיות בחלקה המערבי של העיר. כמו כן, במהלך העבודות החדירה מניב שרוול מיוחד לאורך הקו הקיים באופן שיוצר מעטפת אטומה וחזקה המאריכה את חיי הצנרת בעשרות שנים.