פרויקט ההתחדשות העירונית "שיפוץ חזיתות" בראשון לציון הגיע לציון דרך של 500 בניינים ברחבי העיר שעברו שדרוג ומתיחת פנים.
1 צפייה בגלריה
הבניין ה-500
הבניין ה-500
הבניין ה-500
(צילום: אורי ריגלר, באדיבות עיריית ראשון לציון)
קראו גם:
הבניין ה-500 ממוקם בגלוסקין 36 והוא משלים ריכוז של חמישה בניינים שגם הם עברו שיפוץ. פרויקט "שיפוץ החזיתות" שמובילה העירייה מציעה לדיירי בניינים ותיקים, שחלקם מעוניינים בשיפוץ אך אינם מתאימים לתמ"א 38, להצטרף לפרויקט שמשפר ומחדש את נראות הבניין.
בבניין בגלוסקין מתגוררות 11 משפחות, עלות השיפוץ עמדה על כ-380 אלף שקל וכללה שיפוץ מקיף של המעטפת, כולל צביעה פנימית של חדר המדרגות והתקנת דלת כניסה חדשה, הסדרה של כל המזגנים וכבלי התקשורת שהוצמדו לחזית הבניין.
במסגרת הפרויקט, כל דייר זכאי להלוואה בסך 35 אלף שקלים למשך עשר שנים למימון מלא של חלקו בשיפוץ, העירייה מצידה סופגת את כל עלויות הריבית וההצמדה. "עבור הדייר מדובר בתשלום חודשי קבוע של עד 250 שקלים לחודש. בכל בניין היקף השיפוץ שונה, אולם בדרך כלל מדובר בשיפוץ כניסה ולובי, החלפת מסתורי כביסה, יישור מזגנים, עיטורים וכמובן צביעת המעטפת החיצונית במגוון צבעים אפשריים", מסבירים בעירייה. "משך השיפוץ הוא כחצי שנה, כאשר את הדיירים מלווה האגודה לתרבות הדיור. יש לציין כי הדיירים לא רק מרוויחים בניין מחודש אלא גם זינוק בערך הדירה. בדיקה באתר מדלן מצביעה על עלייה בערך הדירות בשיעור שבין 7% עד 15%".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון