במשך למעלה מ־20 שנה עמד סלע זיכרון בעמדת השמירה של בסיס צה"ל בבית אל, שעליו נחקק "טל מנור ז"ל", לזכר החייל תושב ראשון לציון שנפל במקום.
2 צפייה בגלריה
המצבה שנעלמה
המצבה שנעלמה
המצבה שנעלמה
(צילום: באדיבות המשפחה)
קראו גם:
לפני כשבועיים הגיע למקום דן, אביו של טל ז"ל, ונחרד לגלות שהסלע נעלם מהמקום. מאז הוא מנסה לאתר אותו אך ללא הצלחה. "חמתי בוערת בי", הוא אומר.
בשנת 2003 התגייס טל ז"ל לגדוד דוכיפת, הגדוד שבו שירת גם אחיו הגדול. בשל היותו חייל מצטיין, הוא קיבל הצעה להמשיך במסלול פיקודי, לגביה התלבט.
למרבה הצער, ב־17 בספטמבר 2004, ביום שני של ראש השנה, קיבלה משפחתו הודעה על מותו בעמדת השמירה של הבסיס.
ביום ראשון לאחר ראש השנה הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בראשון לציון.
"המשך הפעילות של הפלוגה של טל היה ביער טלמונים", מספר דן, אביו. "אחד החברים העלה רעיון שהם יחקקו את שמו על סלע וישימו אותו ליד עמדת השמירה שבה מצא את מותו. הם חיפשו סלע מתאים, וסיתתו וצבעו בשחור את הכיתוב 'טל מנור ז"ל'.
2 צפייה בגלריה
טל מנור ז"ל
טל מנור ז"ל
טל מנור ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
"הסלע הועבר לבית אל, לעמדת השמירה, ושם היה מוצב במשך שנים. תמיד כשביקרתי שם דאגתי שהמקום יהיה נקי ולא יהיה מוזנח, שייראה כמו עמדת שמירה ולא כמו מזבלה.
"לפני קצת יותר משבוע הגעתי למקום, ובמקום מזבלה היה משטח דשא, אבל הסלע לא היה. הוא נעלם כאילו בלעה אותו האדמה. חיפשתי בכל האיזור אבל לא מצאתי אותו. הלכתי לבסיס דוכיפת בבית אל ודיברתי עם הרס"פ שלהם והוא הזדעזע. הוא בכלל לא ידע על כך. ביחד עם חיילים נוספים הם ניסו לחפש את הסלע אבל לא נמצא עדיין שום דבר.
"חמתי בוערת בי. זה ממש מעצבן אותי שהסלע נלקח. אני מרגיש שאני עומד להתפוצץ אבל זה מה שיש. ביקשתי מכולם לבדוק את זה ושיעזרו לאתר אותו. אני אף פעם לא הייתי פסימי. למרות כל מה שעבר עליי, אני משתדל להיות אופטימי ככל הניתן".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון