חלוקה של נרות לשבת ועלונים עם חומרים דתיים, כניסה של מרצים מארגוני החזרה בתשובה, אלו הם רק חלק מהדברים שמתרחשים בתוך בית ספר "אבני חושן" לטענת ההורים. "בתוך בית הספר פועל בית הכנסת וכעת העירייה פועלת לבנייה של בית כנסת סמוך וזאת התוצאה. העירייה אחראית לכך שהילדים שלנו עוברים שטיפת מוח", זועמים ההורים.
2 צפייה בגלריה
חלוקת נרות לשבת
חלוקת נרות לשבת
חלוקת נרות לשבת
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"כל מה שקורה אצלנו בבית הספר הולך לכיוון של הדתה", תוקפת בחריפות ענת בקר, אמא לילדים בבית הספר. "אני לא היחידה שמרגישה ככה. לפני חודשיים החלו לבנות בית כנסת סמוך לבית הספר וחששנו שזה יוביל להדתה בקרב תלמידים שהם צעירים מדי, וזה מה שקורה. נודע לנו שמגיעים לשער בתי הספר ומחלקים חומר הטפה שקורא להם להדליק נרות שבת ועוד עלונים עם כיתוב שהמשיח בדרך ואם הם רוצים לדעת יותר אז הם יכולים לקרוא חומר נוסף או להגיע להרצאות.
"הבן שלי אומר שיש גם בחוץ עמדה להנחת תפילין והם קוראים לילדים להגיע ולהניח. בתוך בית הספר בקומת המרתף מתקיים בית כנסת וחלק מהתפילות הן בשעות הבוקר, ושומר בית הספר סיפר להורים שיש מתפללים שפוגשים תלמידים ומדברים איתם על חזרה בתשובה. נודע לנו לאחרונה שמדי כמה שבועות מגיע רב מטעם ארגון 'הידברות' להרצאות ברחבת בית הספר. לא מזמן הגיע יו"ר הארגון הרב זמיר כהן והעביר הרצאה לתלמידים שעוסקת בסופו של דבר בכמה חשוב להיות קרוב לדת".
2 צפייה בגלריה
עלונים שנשארו בבית הספר
עלונים שנשארו בבית הספר
עלונים שנשארו בבית הספר
(צילום: פרטי)
מי שפועל למניעת תופעות אלו הוא יו"ר הנהגת הורי בית הספר אלון מאיר, "ביום שישי הגעתי לבית הספר והופתעתי לגלות בכניסה לשער מישהי שחילקה פלאיירים. ביקשתי ממנה יפה להתרחק והזמנתי את המוקד העירוני. היא התרחקה קצת מהשער ועד שהמוקד העירוני הופיע היא כבר נעלמה. דיברתי עם המנהלת והיא אמרה לי שזאת לא פעם ראשונה. לגבי ההרצאה של רבנים מארגון הידברות, המנהלת מאוד הופתעה ואמרה לי שאותו רב הגיע בשעת ערב. זה כנראה מאורגן בתוך שעות הלימודים ומזמינים אותם להגיע בשעות שמחוץ ללימודים. מעבר לכך, גם אחרי הרצאות כאלו נשארים חומרים כתובים והתלמידים מגיעים בבוקר ונחשפים לזה.
"אין לנו שום דבר אישי נגד היהדות והאיסור הזה צריך להיות נגד כל דבר, גם נגד עלונים של הברית החדשה או חלוקת קלפים. הבעיה מתחילה מכך שמאפשרים להציב בית כנסת בתוך בית הספר ומכך שהעירייה מאפשרת לבנות אחד אחר בסמוך".
מהעירייה נמסר: "בית הכנסת פועל בשטח בית הספר כבר מספר שנים, ומטרת בניית בית כנסת מחוצה לו הינה לאפשר למתפללים מקום ראוי, ולהוציא את הפעילות מבית הספר. לגבי הטענות על חלוקת פליירים בבית הספר או מחוצה לו, הן יטופלו, ונבהיר כי חל איסור על חלוקת חומרים שאינם מאושרים על ידי משרד החינוך או מינהל החינוך בבתי הספר וליד שעריהם".