חייל המרצה עונש מאסר בכלא צריפין ביקש להשתחרר ללווית סבו שנפטר בסוף השבוע האחרון. לטענת עורך דינו, למרות הקרבה שהייתה לו לסבא, קבע מפקד הכלא כי הוא אינו משחרר ללוויה של קרוב מדרגה שנייה בתקופת הקורונה. "הוא לקח את זה קשה מאוד, מדובר בסבא שהיו לו איתו יחסים מאוד קרובים", אומר עורך דינו של החייל.
2 צפייה בגלריה
(חיילים. אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
לפני כחצי שנה נגזר על החייל עונש מאסר בגין סחר בסמים, אותו הוא מרצה בכלא שבמחנה צריפין הסמוך לראשון לציון. "ביום חמישי האחרון התקשר אלי אביו של החייל וסיפר כי סבו נפטר", מספר עו"ד יוני רבינוביץ המייצג את החייל.
"מדובר בסבא שגידל אותו מספר שנים והיה ביניהם קשר מאוד מיוחד. ההלוויה נקבעה ליום שישי והיה צורך לעדכן את החייל וגם להוציא אותו לבית העלמין ברמת גן, שם נטמן הסבא. הגעתי לסגן מפקד הכלא ולתדהמתי הוא אמר לי שהחייל צריך להגיש בקשה ורק אז היא תטופל. לא עזר שאמרתי לו שהחייל עוד לא יודע על הפטירה. אבל הוא אמר שזה לא מעניין והכל מול החייל", אומר עו"ד רבינוביץ.
2 צפייה בגלריה
עורכי הדין אייל לביא ויוני רבינוביץ' המייצגים את החייל
עורכי הדין אייל לביא ויוני רבינוביץ' המייצגים את החייל
עורכי הדין יוני רבינוביץ' ואייל לביא המייצגים את החייל
(צילום: פרטי)
עורך הדין מספר כי הגיש בקשה לבית הדין הצבאי בדרישה שישחררו אותו ללוויה, אך לא היה מענה בטענה שיש מחסור בכוח אדם. "הצלחתי בסופו של דבר להגיע למפקד הכלא שדחה את יציאתו ללוויה של החייל ואמר שבגלל הקורונה הוא לא משחרר ללוויה של קרוב מדרגה שנייה", סיפר.
"השופטת בבית הדין שדנה בתיק קיבלה את ההוראות של מפקד הכלא וקבעה שהחייל לא ייצא ללוויה. זה מדהים איך בכזו קלות מפקד הכלא קובע לעצמו את הכללים. זה חייל שהיה קשור מאוד לסבא והוא קיבל זאת באופן מאוד קשה".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מיד לאחר קבלת שיחת עורך הדין, הודיע סגל הבסיס לכלוא על פטירת סבו שאף דיבר לאחר מכן עם אמו באמצעות שיחת וידאו. עפ"י נהלי בסיס הכליאה למאבק בנגיף קורונה, לא ניתן לאשר שחרור ללוויה של קרוב מדרגה שנייה.
בנוסף, הוצע לכלוא להשתתף בהלוויה באמצעות שיחת זום/סקייפ. עוד הובהר לו, כי אם יאושר בעניינו שחרור מוקדם לרגל חג ראש השנה, יאשר מפקד הכלא חופשה המוצמדת למועד שחרורו מהכלא, כך שיהיה נוכח בשבעה.
החלטת הגורמים התבססה על שיקולים עניינים ובעלי חשיבות לחיי אדם, בשל המציאות השוררת כיום בישראל. יש לציין כי בניגוד לנטען, בית הדין הצבאי דן בבקשתו של עורך הדין ומצא שלא לשנות מהחלטת מפקד בסיס הכליאה".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון