בתקופת הסגר השני תושבי העיר השאילו מרשת 'כותר ראשון' 14,706 ספרי קריאה מודפסים ו- 3,227 ספרים דיגיטליים. מה היו הספרים הכי מבוקשים?
1 צפייה בגלריה
הראל שטרית. שיאני הספרים
הראל שטרית. שיאני הספרים
הראל שטרית. שיאני הספרים
(צילום: באדיבות עיריית ראשון לציון)
קראו גם:
בתקופת הסגר השני פתחה רשת הספריות "כותר ראשון" של החברה העירונית, שירותים חדשים לתושבות ולתושבי העיר : משלוחי ספרים עד הבית לבני הגיל השלישי ללא עלות, ספרייה עצומה של ספרים מקוונים ו- Take Away של ספרים על פי הזמנה מראש.
כל אלו הובילו לנתונים מפתיעים במיוחד - על פי ניתוח הנתונים מתאריך 18.9-18.11, עולה כי תושבי העיר השאילו למעלה מ-18 אלף ספרי קריאה מתוכם : 14,706 ספרי קריאה מודפסים ו- 3,227 ספרים דיגיטליים.
בקרב בני הנוער הוכתרו בתקופה זו ספרי סדרת הארי פוטר כנקראים ביותר. במקום הראשון- "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", אחריו "הארי פוטר ואבן החכמים" ובמקום השלישי "הארי פוטר וחדר הסודות".
הספרים למבוגרים שהושאלו הכי הרבה היו :"האנשים שאהבנו" ו-"ויקטוריה היסלופ" במקום הראשון עם 28 השאלות, "איטלקית למתחילים" ו-"קריסטין הרמל" במקום השני ו-"חולות נודדים" ו"שרון צוהר" במקום השלישי.
המשפחה שהשאילה הכי הרבה ספרים בתקופת הסגר השני היא משפחת שטרית, שהשאילה בתקופת הסגר השני לא פחות מ-58 ספרים,
אם המשפחה, טיראנה שטרית: "בשבילנו לקרוא זה כמו לנשום, זה צורך בסיסי שמעשיר את האופקים והידע הכללי. כל המשפחה לוקחת חלק במאמץ", היא מחייכת ומוסיפה: "מבטיחים לשמור על המקום הראשון".
מנהלת הספרייה העירונית, נועה מיכאלי-לוי: "משמח לדעת שגם בימים אלו, בהן הספריות סגורות בשל הנחיות משרד הבריאות, ישנם קוראים שלא מוותרים על חווית הקריאה. אנו זמינים בכל ספריות הרשת להזמנות ספרים ולאיסוף עצמי בזמן שמתאים לכם ומקווים לפגוש אתכם בקרוב פנים מול פנים".