כשהמוסיקאי שקד שמעון (28) קיבל צו 8 הוא לא היסס, והצטרף אל חבריו בנח"ל בגבול הצפון ובמשך ארבעה חודשים חלק חדר אחד עם עוד 11 חיילים. בין האזעקות, הגעגוע והחששות נולד גם הרעיון להוציא שיר שינציח את אחד מהאתגרים הגדולים שחווה כל זוג בימי המלחמה.
1 צפייה בגלריה
"כולנו צריכים קצת שמחה". שקד שמעון
"כולנו צריכים קצת שמחה". שקד שמעון
"כולנו צריכים קצת שמחה". שקד שמעון
(צילום: דור שגיא)

"כשאתה צמוד לאנשים כל כך הרבה שעות אנשים משתפים, כל אחד שומע שיחות של השני ועם הזמן נפתחים, ראיתי אלו קשיים זוגות חווים בתקופה הזאת, כמה געגוע יש. המון אנשים מתמודדים עם אתגרים כשאחד מהם נמצא במילואים תקופה ממושכת. היה לי שיר אהבה שנכתב עוד לפני המלחמה, אבל הכל התחבר לי, והחלטתי שדווקא עכשיו זה הזמן להוציא אותו. כשפרצה המלחמה זה הרגיש לא נכון להוציא שיר אהבה, אבל עם הזמן הבנתי שזה דווקא מתאים. למרות התקופה הקשה יש לי נטייה לרצות לשמח בימים עצובים ולהיכנס למלנכוליה בימים שמחים, ועכשיו כולנו צריכים קצת שמחה. את השיר הוצאתי כמחווה לנשות כוחות הביטחון.

קראו גם:

"פשוט ואמיתי" הוא הסינגל החמישי של שקד, תושב ראשון לציון שעוסק במוסיקה מגיל צעיר. "בבר המצווה שלי המשאלה שלי הייתה לעסוק במוסיקה. אני מנגן על פסנתר מגיל 10, תמיד שרתי אבל רק אחרי הצבא למדתי פיתוח קול והיום אני מנגן גם על גיטרה. במשך השנים זמרים שאני אוהב העניקו לי השראה, כמו עידן רייכל, שהוא למעשה אדם אחד אבל הוא מעביר קול של מדינה שלמה, כמוהו גם אני מאוד מחובר לארץ שלנו.


"כשאני כותב שירים אני מקבל השראה מהחיים שלי, משתדל שלכל שיר יהיה משקל, סיפור שקרה לי או חוויה אישית. רק ככה זה יכול להיות אמיתי וככה צריכה להיות מוסיקה טובה. גם בשיר הזה הבאתי את עצמי. הרבה פעמים אני כותב משהו שאני צריך, כמובן שהשיר עבור כולם, אבל זה גם החלום שלי, למצוא זוגיות בריאה פשוטה ואמיתית".
שמעון צילם קליפ לשיר בשיתוף חברת ההפקות הראשל"צית סמדורס ודווקא בצפון. "הם ליוו אותי מהרגע הראשון, עוד בשלב הפקת השיר. צילמנו בצפון, בחוף עתלית וביערות הכרמל, בגלל המצב הביטחוני לא הורשנו להעלות רחפן לצילום. המקומות האלו מאוד טבעיים ופסטורליים, זה מקום שאני מתחבר אליו, הטבע והשקט. הקליפ הוא כמו סצינה מהחיים, דייט של זוג, אומנם בחרתי לקחת חברת הפקה ולעשות את זה יותר גדול אבל השיר הוא מאוד אישי ואני רוצה להעניק אותו לכל הזוגות שעוד נלחמים על הזוגיות שלהם. לצערי המון זוגות מתגרשים בזמן המלחמה, אבל השיר מוקדש לאלו שעוד נמצאים במקום בו הם שומרים על האהבה שלהם".