עזיבה של תלמיד אחד בלבד שאמור ללמוד בכיתה ב' בבית ספר "הדרים" בראשון לציון, עוררה סערה גדולה כאשר התברר שהדבר מוביל לגריעת תקן לכיתה שלמה.
1 צפייה בגלריה
בית ספר הדרים
בית ספר הדרים
בית ספר הדרים
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
בעצומה שהופצה בקרב ההורים נכתב: "לאחרונה התבשרנו, הורים ותלמידים בכיתה ב', כי קיים איום שיצומצם מספר הכיתות בשכבה בשנת הלימודים הקרובה מארבע כיתות לשלוש כיתות בשל עזיבה של תלמיד אחד את בית הספר. המשמעות היא הגדלת מספר התלמידים בכל כיתה ל־34, במקום 26 תלמידים כיום".
לטענת ההורים, המשמעות של המצב החדש שנכפה עליהם היא צפיפות שעלולה לסכן את ילדיהם, "הדרישה לצופף 34 תלמידים עם צוות ההוראה בכיתה בגודל ממוצע של 27.3 מ"ר היא בלתי סבירה. מדובר בדרישה המעמידה את ילדינו, אותנו ואת הצוות החינוכי בסכנת הדבקה בקורונה", כתבו ההורים. "לא רק זאת, אלא ששינוי הרכב הכיתות בתקופה זו של חוסר ודאות, רק יעצים את הקשיים הרגשיים שהם גם כך מנת חלקם של הילדים שנאלצו בשנת הלימודים הראשונה שלהם בבית הספר להסתגל בכל פעם למערך למידה חדש - מרחוק ומקרוב".
לנוכח הטענות והנסיבות החריגות קראו ההורים למשרד החינוך ולעיריית ראשון לציון להגיע להבנות על פתיחת ארבע כיתות לימוד ומימונן בשנת הלימודים הנוכחית.
"גם אני חתמתי על העצומה", אמר אורן שובל, יו"ר ועד ההורים הזמני של בית הספר. "אלו טענות שצריכים להפנות למשרד החינוך".
מהעירייה נמסר בתגובה: "פתיחת כיתה הינה בסמכות של משרד החינוך ולא של העירייה. משרד החינוך מאשר פתיחה של כיתה רביעית, אך ורק מעל 103 תלמידים. לצערנו, תלמיד אכן עזב את בית הספר, דבר שאינו מאפשר פתיחה של הכיתה הרביעית. אנו מקווים שעד פתיחת השנה ייכנס לבית הספר ילד נוסף שיאפשר פתיחת כיתה נוספת".
לעוד חדשות ראשון לציון