רגע לפני פתיחת השנה, יצאו בעיריית ראשון לציון ביוזמה מיוחדת וראויה - להעביר ציוד לימודי לילדי גונדר שבאתיופיה, אשר לה ברית ערים תאומות עם ראשון לציון. באופן מפתיע, היוזמה החברית נתקלה בלא מעט ביקורת מצד תושבים שטענו כי בעת הזו כדאי שבעירייה יעדיפו סיוע לילדי העיר.
1 צפייה בגלריה
אוספים ציוד לחברים מגונדר
אוספים ציוד לחברים מגונדר
אוספים ציוד לחברים מגונדר
(צילום: פרטי)
קראו גם:
בהודעה שפרסם ראש העירייה רז קינסטליך נכתב: "אני מתרגש לשתף אתכם במיזם המיוחד של האגף לקשרי חוץ בשיתוף אגף הנוער ומינהל החינוך: 'עט ועיפרון'. מחווה מרגשת במסגרתה 27 בתי ספר יסודיים מרחבי העיר תרמו מכשירי כתיבה, מחברות, קלמרים וחומרי למידה לילדי גונדר שבאתיופיה שידם אינה משגת".
לדברי קינסטליך נתרמו כ־200 ק"ג של ציוד אשר נארז בהתנדבות על ידי בנות ובני הנוער מאגף נוער וצעירים והוא יועבר לילדי גונדר במשלוח אווירי שייצא בימים הקרובים. "הבוקר הגיע שגריר אתיופיה בישראל, רטה אלמו־נגה, להודות לנו ולבני הנוער על המחווה", כתב קינסטליך. "הפריטים הם בבחינת חפץ נדיר עבור הילדים שאליהם המשלוח מיועד והמחשבה שבזכותנו הם יוכלו לרכוש השכלה מרגשת את כולנו".
אלא שלא כולם ראו את המחווה בעין יפה וגל של ביקורת הציף את דף הפייסבוק של קינסטליך. "עניי עירך קודמים", טענה תושבת העיר, "אנחנו נמצאים בתקופה של קורונה ולהורים רבים אין את היכולת לרכוש תיקים ונכון היה אם קודם היו חושבים על הילדים של ראשון לציון".
מהעירייה נמסר: "מדובר בטענות חסרות שחר ורגישות. חילקנו לילדי העיר הזקוקים לכך מאות ילקוטים עם ציוד לבית הספר, בנוסף למאות מחשבים שחלקם כבר חולקו וחלקם יחולקו בשבועות הקרובים. בנוגע ליוזמה המדהימה של שליחת ציוד בית ספר לילדי העיר התאומה שלנו באתיופיה, גונדר, העירייה לא רכשה את הציוד, אלא הכל נתרם באמצעות הילדים מבתי ספר היסודיים".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון