עוד ועוד בעלי וילות פרטיות בראשון לציון משכירים את הבתים המרווחים שלהם לטובת מסיבות פרטיות, והשכנים סובלים. "זה הפך להיות סיוט לגור בשכונה", מספר תושב מערב העיר, "כמעט בכל לילה יש רעש בלתי נסבל של מוזיקה ויש חשש להעיר להם כי אף אחד לא יודע מה הם עלולים לעשות".
1 צפייה בגלריה
מסיבות רווקים או ימי הולדת
מסיבות רווקים או ימי הולדת
מסיבות רווקים או ימי הולדת
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
בעקבות התלונות וקריאת תושבים לעירייה להגביר את האכיפה נגד התופעה, מבטיח מחזיק תיק רישוי העסקים אפי משה כי בכוונת העירייה להילחם בתופעה זו.
"מגיעים אנשים למגרש פרטי שיש בו דשא סינתטי ובריכה ועושים שם מסיבות, שעות על גבי שעות", מספרת תושבת שיכון המזרח על מה שהיא ושכניה עוברים לאחרונה. "כל סוגי המסיבות, רווקים או ימי הולדת, בעיקר בסופי שבוע, וזה בלתי נסבל. המוזיקה רועשת בעוצמות גבוהות, אנשים רבים שצועקים וככה זה שעות רבות ללא הפסקה. יש מסיבות שנמשכות בשעות הצהריים ויש מסיבות שמגיעות גם לשעות הלילה. אנחנו פונים למשטרה אבל לפעמים עד שהם מגיעים זה לוקח המון זמן. גם כשהם מגיעים אז המוזיקה מונמכת לפרק זמן קצר ולאחר מכן שוב מגבירים. מדובר באנשים שבאים לעשות מסיבות בצורה רועשת ולא מעניין אותם שמסביב מתגוררים אנשים".
תושב נוסף ממערב העיר סיפר גם הוא על איכות החיים הירודה שלו בחודשים האחרונים. "מישהו שיש לו וילה עם בריכה מצא דרך לעשות כסף ולהשכיר בכל סוף שבוע את היחידה שלו למסיבות. המבלים עושים קריוקי עד שעות הלילה המאוחרות, המוזיקה רועשת ביותר ולא מעניין אותם שום דבר. זה מוזר לומר אבל כבר מתגעגעים לקורונה כי אז לפחות היה שקט".
בעקבות תלונות שקיבל, הודיע מחזיק תיק רישוי העסקים אפי משה כי בכוונתו לפעול כדי למגר את המפגע, "החלטתי לפעול בחומרה נגד מפרי החוק כדי לבלום את התופעה המטרידה הזאת", הוא אומר. "מדובר בפעילות שהיא בבחינת הפרת חובה הנוגדת את הוראות חוק התכנון והבנייה וכן הוראות חוק רישוי עסקים באשר חלה החובה להשיג רישיון עסק לפעילות העסקית שהוא עושה בביתו. האגף עליו אני אמון יחד עם החברה לביטחון ומשטרת ישראל לא יהססו לפעול כנגד מפרי החוק".
משה קרא לבעלי הבתים הפרטיים שמשכירים אותם לצורך מסיבות לחדול מלהשתמש בביתם המיועד למגורים, למטרות עסקיות. "הפעילות הנעשית בבתים אלו היא בבחינת מטרד חמור שהופך את חיי תושבי האיזור להפקר".