במשך חודשים ארוכים שקדו תלמידי כיתות י"ב בראשון לציון כדי להצליח במבחני הבגרות, שהשנה ההכנה אליהם היתה מורכבת אף יותר בגלל מגיפת הקורונה שמנעה במשך שבועות ארוכים לימודים בכיתה והם מצאו עצמם נתונים לחסדי הזום והאינטרנט.
6 צפייה בגלריה
השמיניסטים בהופעה ייצוגית
השמיניסטים בהופעה ייצוגית
השמיניסטים בהופעה ייצוגית
(צילום: יובל חן)
קראו גם:
באמצע השנה עוד נראה כי יהיה צורך לבטל את נשפי הסיום המסורתיים, אך מבצע החיסונים הנרחב עורר בכולם תקווה שעד לסוף שנת הלימודים ניתן יהיה לקיימם. גם הודעתו של ראש העירייה רז קינסטליך, לפיה כל תיכון יקבל תוספת של 7,000 שקל עבור מסיבות הסיום, סכום שמצטרף למאות השקלים ששילם כל תלמיד עבור שכירת אולם והסעה - והמרוץ אחר השמלות המפוארות והלימוזינה המפנקת החל.
אלא שבימים האחרונים, על רקע העלייה המוגברת בתחלואה בעקבות הווריאנט ההודי, לצד ההתרגשות מהמסיבות שאמורות להתקיים בשבועות הקרובים, נוצר בימים האחרונים גם חשש גדול מכך שהקורונה חזרה להרים את ראשה ולהעלות שאלות קשות כמו: "האם יהיה מותר להתחבק? כמה יוכלו להתקהל במסיבה אחת והאם להשקיע באיפור אם ממילא יצטרכו לעטות מסכה?".

איפור יוקרתי עם מסכה? // זהבה מייבישר, מקיף ט'

מה בתכנון: "אצלנו הנשף מתוכנן להתקיים באולם רגעים בצומת ביל"ו שאליו נגיע עם הסעה מאורגנת מראש, הכל בהתאם לארגון שאחת תלמידות השכבה לקחה על עצמה. הכנות לנשף כוללות לצאת לכל מקום כדי למצוא את השמלה המיוחדת, חברות שלי ואני הסתובבנו בהמון מקומות, חרשנו את תל אביב כדי למצוא את הבגדים.
6 צפייה בגלריה
זהבה מייבישר
זהבה מייבישר
זהבה מייבישר
(צילום: יובל חן)
המסכות חוזרות: "הלחץ גדול כי פתאום שומעים שמתחילים להיות עוד ועוד חולים בקורונה ואני בכלל עוד לא השגתי נעליים לנשף. יש עוד תהיות כמו המחשבה איך איפור יוקרתי יסתדר כשצריך לשים מסכה. זה פוגע באווירה של ההכנה אצל חלק מאיתנו, הרי כבר חזרנו לשגרה והתרגלנו לחיים ללא מסכות.
במסיבת הסיום שלנו חגגנו והתרגשנו שאפשר ליהנות בלי המסכות והחשש לקורונה ולפתע צריך לחשוב איך זה ששכבה של 230 תלמידים תתקהל בנשף. אולי זה כבר לא בטוח שזה יהיה אפשרי עד אז ואם נצטרך לשמור על מרחק אז אני לא אוכל לחבק את חברים שלי. בשביל בני נוער שחיכו כל הזמן לנשף זה מוריד הרבה מהאווירה כי הציפייה היא גדולה ויש חשש שזה לא יהיה כמו שאנחנו מקווים".
כמה השקעתי: "השמלה יחד עם נעליים עלו לי 300 שקלים, אבל אני מכירה גם חברות שרק השמלה שלהן עלתה מעל אלף שקלים".

"הכי חשוב שהנשף יתקיים" // אורי פרץ, מקיף ד'

מה בתכנון: "מאוד עצוב לנו לעזוב אחד את השני ואנחנו מנסים לעשות כמה שיותר אירועים כי קשה להפנים שיותר לא נהיה יחד. הנשף הוא הנקודה הסופית והאחרונה שנהיה יחד, לכן זה לא סתם אירוע ובגלל זה מגיעים עם בגדים בוגרים - חליפות ושמלות. זה אקט סמלי ומשמעותי של בגרות.
6 צפייה בגלריה
אורי פרץ
אורי פרץ
אורי פרץ
(צילום: יובל חן)
ועד ההורים שלנו גבה את הכסף לנשף וכל תלמיד שילם 500 שקלים עבור שכירת אולם ענק באבן יהודה ויהיו הסעות מאורגנות, אבל כמובן שיהיו כאלו שישכרו לימוזינות".
המסכות חוזרות: "הנשף אמור להתקיים בעוד שבועיים וללא ספק יש לחץ שהקורונה חוזרת. מאמצע השנה אנחנו מארגנים את הנשף הזה והיה תמיד חשש שזה ישתבש. גם עכשיו מעדיפים לא לדבר על זה כדי לא לפתוח פה ונכון לעכשיו מה שחשוב הוא שזה יתקיים. לגבי איך זה יקרה? ככל שיתקרב הנשף נדע מה מותר ומה אסור".
כמה השקעתי: "בסביבות ה־2,000 שקל (אמא שלי אומרת שיותר) ועוד לא סיימתי. זה כולל חליפה, נעליים, עיצוב שיער, ולקראת הנשף יהיו עוד שיפורים שצריך לעשות. נשאר לי עוד פפיון ועוד חולצה שנייה להחליף באירוע עצמו".

"נטו ליהנות לפני הגיוס" // ליאון מירובוי, מקיף ד'

מה בתכנון: "זה משהו שעושים פעם בחיים ויש התרגשות מאוד גדולה. אני עצמי נערך לזה כבר כמה שבועות ויצא לי לקנות כבר את החליפה ואת הנעליים. בהמשך תהיה עוד תספורת כמו שצריך.
6 צפייה בגלריה
ליאון מירובוי
ליאון מירובוי
ליאון מירובוי
(צילום: יובל חן)
"אני בא לשם נטו ליהנות, בשביל הריקודים ולסיים את הפרק הזה בחיים עם החברים שלי. הרצון הוא להשתחרר ולהוריד את הלחץ לפני הגיוס".
המסכות חוזרות: "יש דיבור בין החברים על החשש שהקורונה תהרוס לנו הכל, אבל אני מאמין שהכל לטובה ויהיה בסדר, שבסוף הכל יסתדר".
כמה השקעתי: "הוצאתי סכום ממוצע ורכשתי חליפה בעלות של אלף שקלים ונעליים לא ממש יקרות. אני לא טיפוס בזבזן".

"לסיים כמו שצריך" // דניאל גורוב, מקיף ג'

מה בתכנון: "יש התעסקות סביב הנשף תקופה ארוכה כי צריך לחשוב איפה זה יהיה וגם לשריין מקום ולהעביר לבעלי האולם מקדמה כדי שישמרו עבורנו את המקום. התשלום עבור הנשף נגבה מכל תלמיד, 580 שקלים, מה שכולל את גם את האפטר פארטי במסיבת סיום. הנשף שלנו מתוכנן להתקיים באולם ברחובות, כולם יגיעו עם חליפות ושמלות כפי שנהוג באירועים מהסוג הזה".
6 צפייה בגלריה
דניאל גורוב
דניאל גורוב
דניאל גורוב
(צילום: יובל חן)
המסכות חוזרות: "לצד הארגונים שיש, השנה נוספה למשוואה גם הקורונה והגבלות שעלולות לצוץ. בסביבות חודש מרץ כשהתחילו להיכנס החיסונים לתמונה והוסרו עוד ועוד הגבלות כבר נשמנו לרווחה וראינו את זה קורה. יש המון התרגשות גדולה בקרב כולם אבל עכשיו יש גם חשש שזה יתבטל כי הקורונה חזרה להרים את הראש. זה מבאס כי קיווינו כל השנה שהמגיפה לא תפגע בזה, ביחוד אחרי שראינו את הבוגרים של שנה שעברה מפספסים את זה וכמה הם מאוכזבים. כרגע רבים בהכחשה ומקווים שזה לא יקרה והכל יהיה בסדר, אחרי הכל - מגיע לנו לסיים את כיתה י"ב בשנה הזו כמו שצריך".
כמה השקעתי: "הזמנתי מחו"ל וזה עלה 300 שקלים. אני מכיר גם כאלה שהשקיעו עד לרמת האלף שקלים וזה בסדר כי היום הוא יום מאוד מיוחד".

"לא נוותר על המסיבה" // אוהד אייזנברג, מקיף ג'

מה בתכנון: "אני אישית מתרגש ומצפה לנשף הזה, מדובר באירוע של פעם בחיים שמסמל משהו מאוד משמעותי של סיום הלימודים".
6 צפייה בגלריה
אוהד אייזנברג
אוהד אייזנברג
אוהד אייזנברג
(צילום: יובל חן)
המסכות חוזרות: "אנחנו עדיין לא יודעים למה לצפות כי הנשף הזה בסימן קורונה. לא יודעים אם נצטרך מסכות ואם בכלל יאשרו לנו להתקהל. גם אם יגידו שאסור להתקהל יהיו כאלו בשכבה שיחליטון להרים מסיבה בכל מקרה גם אם זה בניגוד להוראות כי כולנו רוצים לחגוג את הסיום שלנו. גם בשנה שעברה היה אסור וידענו על בוגרי יב' שעשו מסיבות".
כמה השקעתי: "יחסית הרבה. קניתי חליפה חדשה במיוחד שעלתה בסביבות האלף שקלים. כמובן גם נעליים חדשות. זה לא עסק זול".

חגיגה יקרה:

הוצאה על חליפה: 500-1,000 שקלים (רכישה או השכרה)
הוצאה על שמלה: 600-1,500 שקלים
השכרת לימוזינה: 1,500-2,000 שקלים עבור שעה וחצי ראשונות.
תשלום עבור כרטיס לנשף: 500-600 שקלים