אולג גלוחוב יושב השבוע בסלון ביתו בבאר יעקב ומשחזר את הרגע שבו עמד מול הרכב הבוער של יוליה אשתו והבין שהיא לא תחזור.
2 צפייה בגלריה
אולג גלוחוב והתאומות
אולג גלוחוב והתאומות
אולג גלוחוב והתאומות
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
"אני לא מצליח להוציא את התמונה מהראש שלי", הוא מספר בקול חנוק, "התמונה הנוראית הזו של הרכב עולה באש ואני עומד מולו חסר אונים ולאט־לאט מבין שמשהו מאוד לא טוב קרה ושהילדים שלנו יגדלו בלי אמא".

"הרכב התפוצץ"

את הלילה הקשה ההוא שבין מוצאי שבת ליום ראשון לפני כשבועיים על כביש 431 מצליח אולג לשחזר לפרטי פרטים. הוא זוכר כל רגע, מהטלפון שצלצל ועד המראה המחריד שנגלה לו. "יוליה התקשרה אלי ואמרה שיש לה תקלה ברכב. היא סיפרה לי שהיא היתה בדרך הביתה, על כביש ראשון לציון, אבל שהרכב נתקע לה כל כמה מטרים והיא כבר לא מצליחה יותר להניע אותו".
אולג צלצל מיד למשטרה, "אמרתי להם שאשתי תקועה עם הרכב באמצע כביש מהיר ושכדאי שמישהו יגיע לשם מהר כי זה מאוד מסוכן. הם אמרו שהם שולחים מיד ניידת למקום ובינתיים אמרו לי להזמין גרר וזה בדיוק מה שעשיתי".
אולג החליט שלא להמתין בבית, אלא יצא בעצמו לכיוון שבו המתינה יוליה בתוך הרכב, ולא יצאה ממנו והתרחקה כפי שמומלץ לעשות במקרה כזה. "פתאום הגיע במהירות רכב אחר והתנגש בה. כתוצאה מכך הרכב עף קדימה כמעט מאה מטרים וישר עלה באש ואז הוא התפוצץ", מספר אולג. "ראיתי שהרכב עולה באש ומיד נעצרתי. הייתי בצד השני של הכביש. בהתחלה לא חשבתי בכלל שיוליה נמצאת בתוך הרכב אבל מהר מאוד כשהתקרבתי הבנתי מה קרה. רצתי לכיוון הרכב למרות שבראש ידעתי שזה כבר מאוחר ואין לי יותר איך לעזור. כוחות המשטרה והחירום שהיו שם עצרו אותי".
2 צפייה בגלריה
יוליה גלוחוב ז"ל
יוליה גלוחוב ז"ל
יוליה גלוחוב ז"ל
(צילום מהאלבום המשפחתי)
השוטרים ביקשו ממנו למסור עדות, אבל כל מה שאולג ההמום רצה הוא למהר ולחזור הביתה, "רק חשבתי איך לחזור כי בבית נשארו שתי התינוקות שלנו. מי בכלל חשב שאני יוצא לראות את התאונה של אשתי?
"כל מה שאני רק מקווה זה שהפיצוץ היה מיידי ושהיא לא סבלה מהכאב של השריפה. אני באמת מקווה שיוליה מתה מיד. בתת־מודע אני אומר לעצמי שזה מה שקרה כי זה מקל על המחשבות שלי ושהיא לא סיימה את חייה בסבל נוראי".

סייעה לכל מי שבמצוקה

יוליה ואולג, שניהם אחים רפואיים בהכשרתם, הכירו לפני שמונה שנים כששניהם עבדו יחד. לדבריו, מיד היה בין שניהם חיבור. לפני שלוש שנים הם התחתנו ועברו להתגורר בבאר יעקב. יוליה (41), עבדה במרכז לבריאות הנפש "אברבנאל" בבת ים ונחשבה לעובדת מסורה ואהודה. ליוליה היה כבר בן ויחד עם אולג הביאה לעולם זוג תאומות שבעוד שלושה חודשים יחגגו יום הולדת שלוש. "יוליה היתה המראה שלי, יד ימין שלי, האוויר שלי. היא היתה בנאדם חיובי, תמיד עם חיוך, רק חשבה איך לעזור לכולם, וזה מה שהיא עשתה בשנים האחרונות כי היא התנדבה הרבה בעמותות שונות", אומר אולג ומספר על מקרה אחד שזכור לו ומעיד יותר מכל על רגישותה, "ערב אחד נכנסתי לבית והיא בכתה, שאלתי למה את בוכה אבל היא לא רצתה לספר. כמה זמן אחר כך ראיתי שהיא העלתה לפייסבוק סיפור של אמא שנלחמה עבור ילד חולה ולא היה להם כסף לטיפולים. היא דאגה להם לכסף, לדירה בשכירות ועוד דברים. כל כאב של אנשים מאוד נגע לה. עכשיו הגענו למצב שבו אני צריך עזרה".

"התאומות שואלות איפה אמא"

"עכשיו הכי חשוב להחזיק את המשפחה ולגדל שתי ילדות קטנות ובן. אני צריך לשקם אותם וללוות אותם בחיים כי זה היה הדבר שיוליה היתה עושה בדרך כלל. אני צריך לדאוג שלא יחסר להם כלום, שלא ירגישו שהם שונים מילדים אחרים שיש להם גם אבא וגם אמא. אני חרד לעתיד. עוד מעט צריך להוציא כספים על קייטנות ועל דברים שילדים רגילים עושים ואני לא יודע אם אני אצליח לעמוד בנטל הכלכלי, אני נמצא בסיטואציה שאני לא יודע איך אני אתמודד עם זה כלכלית. עכשיו קמתי מהשבעה ואני בודק מה המצב, אני עוד לא יודע איפה אני נמצא".
"אני באמת מקווה שיוליה מתה מיד. בתת־מודע אני אומר לעצמי שזה מה שקרה כי זה מקל על המחשבות שלי ושהיא לא סיימה את חייה בסבל נוראי"
הבנות כבר מבינות מה קרה לאמא?
"הן שואלות איפה אמא אבל אני לא מצליח לענות להן כי אני מיד מתפרק ובוכה. במהלך השבוע הן באו לישון איתי במיטה ואחת מהן שאלה 'למה אמא לא באה? איפה היא?' ואז מיד קמתי והתחמקתי, פשוט לא הצלחתי לספר להן. אני צריך קודם לעכל את זה עם עצמי ורק אחר כך להסביר להן בצורה שיבינו. אני בעצמי עוד מאוד מבולבל. אני גם לא מצליח לישון, כל פעם שאני עוצם עיניים אני רואה את הרכב בוער, זה כל הזמן חוזר אלי, משהו שאי־אפשר להוציא מהראש. רק אחרי כמה לילות ללא שינה קרסתי והצלחתי לישון כמה שעות".

"לא נתפס שמפיצים בשביל לייקים"

אחד הדברים הקשים שמדירים שינה מעיניו של אולג הן התמונות שהופצו מזירת האירוע, כולל סרטונים קשים לצפייה שעברו ברשת החברתית "טיק־טוק". "אנחנו חיים בעולם הזה, עולם אכזר, ואני לא יכול לעשות כלום", הוא אומר, "אבל ראיתי את זה וזה זיעזע אותי, איך בכלל אפשר לראות דבר כזה. כשרואים את הסרטון הזה שבו רואים את הרכב של האדם האהוב עלי, החיים שלי בעולם הזה, עולה באש, אז אין מילים לתאר את המצב הזה. גם ככה יש לי חור בנשמה אז עכשיו זה הופך את הכל להזוי, אין לי דרך אחרת לתאר את זה. כואב לי שאנשים עושים את זה בשביל לייקים או צפיות, לא נתפס בעיניי".
לסיום מבקש אולג להזכיר למי שחווה תקלה עם הרכב לצאת ממנו ולהתרחק. "התקשרתי למשטרה. הם היו צריכים לומר לי מה לעשות בסיטואציה כזו, להנחות אותי לומר לה שצריך לצאת מהרכב ולהמתין בצד. זה דבר בסיסי. במקום זה הם אמרו להזמין גרר וזהו. אני כועס על עצמי שלא אמרתי לה לצאת מהרכב. אני משחזר את השיחה מחדש וכועס איך הדבר החשוב הזה לא נאמר. לכן חשוב לי להגיד ושכולם ידעו מזה, אסור להישאר ברכב שנתקע בכביש".
מהמשטרה נמסר: "ההנחייה ניתנה לבעל ובשיחה נאמר לו כי לפי הנחייה המומלצת, במקרה והרכב נתקע בנתיב אמצעי בכביש עדיף להישאר ברכב ולהפעיל אורות מצוקה, זאת מאחר יציאה מהרכב מסכנת את שלום הנהג עוד יותר".
כללי בטיחות כשנתקעים בדרך
המידע באדיבות "אור ירוק"
  • העצירה בשול הדרך מותרת בחירום בלבד - תמיד להעדיף עצירה במקום המיועד לכך כמו מפרצי חניה או תחנות דלק
  • אין לעצור באמצע סיבוב או מיד אחריו, כי הרכבים שמגיעים אחרינו יתקשו לראות אותנו ממרחק עצירה מספיק
  • יש לעצור במרחק גדול ככל האפשר מהכביש
  • להדליק אורות חירום מהבהבים
  • לצאת מהרכב בזהירות, מהצד הרחוק מהכביש, ולעטות אפוד זוהר
  • להציב משולש אזהרה מאחורי הרכב
  • לעמוד בצידו הימני של הרכב ואם יש גדר הפרדה, לעבור אותה ולהמתין מאחוריה
  • להתקשר למוקד חירום