אזרחים ותיקים מראשון לציון, שהגיעו בשבוע האחרון להרצאה בבניין עירוני ברחוב הרצל, נדהמו לגלות בבניין שלט ובו הפנייה לאחת המחלקות שבה נכתב: "הלשכה לזקן ולמשפחתו".
1 צפייה בגלריה
השלט מעורר המחלוקת
השלט מעורר המחלוקת
השלט מעורר המחלוקת
(צילום: אבי איצקוביץ')
המונח "זקן" הצליח לפגוע ולהעליב כמה מהם. "כנראה זה לא מעניין אף אחד בעירייה וזה לא מספיק חשוב, אז שלט עם מונח מיושן שכבר לא משתמשים בו ממשיך להישאר" אמרה אחת מהם ל"מיינט ראשון לציון".
והיא לא היתה היחידה. "ביום ראשון האחרון קיבלתי למכשיר הסלולארי שלי הודעה ובה נכתב שאני מוזמנת להרצאה בנושא מוח שתתקיים בבניין ברחוב הרצל" מספרת תושבת העיר אטי יעקובסון, בת 74.
"ההרצאה הייתה מיועדת לאזרחים הוותיקים וקבעתי עם מספר חברות שנגיע לשמוע את ההרצאה. הגענו לבניין ששייך לעירייה ברחוב הרצל ושם נתקלנו בשלט מעליב שכתוב בו 'הלשכה לזקן ולמשפחתו', שזה ביטוי שכבר לא משתמשים בו כי הוא פוגע. הרי המונח הזה הוחלף לאזרח ותיק או למילים אחרות, אבל בעירייה זה לא מעניין אז משאירים. הם חושבים שאנשים מבוגרים הם זקנים. הפננו את תשומת ליבה של המנהלת, שהבטיחה לנו שהיא תטפל בזה", מספרת יעקובסון.
מעיריית ראשון לציון נמסר: "ותיקי העיר, מייסדי העיר, בני הגיל השלישי או בני גיל הזהב. עיריית ראשון לציון רואה באוכלוסיה הוותיקה שלה נכס יקר מפז, שיש להעריך אותו, להעשיר אותו וכמובן גם ללמוד ממנו. לא היתה, כמובן, כל כוונה לפגוע באיש בשלט ותיק זה, ואם חלילה מישהו חש עצמו נפגע, נדאג להחלפת השלט".