"יש לנו מערכת משפט שמציגה את המחבלים האלה ואת המשפחות של המחבלים האלה כמסכנים. מי שמסכן פה זה הילדים שלי, שצריכים לגדול בלי אבא ולא לזכור איזה אבא היה להם". במילים הקשות האלה מגיבה לראשונה, נטלי חג'בי, אלמנתו של זיו חג'בי ז"ל מראשון לציון, על הסדר הטיעון שהושג לאדם שסייע ברצח בעלה.
2 צפייה בגלריה
זיו חג'בי ז"ל
זיו חג'בי ז"ל
זיו חג'בי ז"ל
(צילום מהאלבום המשפחתי)
השבוע התקיים בבית הדין הצבאי בשומרון דיון בעניינו של סייען המחבל מברקן, לאחר שזה הגיע להסדר טיעון, ולפיו הוא ירצה עונש מאסר של שלוש שנים בלבד. הפיגוע הרצחני התרחש לפני שנתיים באזור התעשייה ברקן, ובו נרצחו ביריות קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי .
קראו גם:
על פי כתב האישום שהוגש נגד הסייען, מוחמד חורסה, הוא שוחח עם המחבל, אשרף נעאלווה, לפני הפיגוע, והאחרון סיפר לו על כוונותיו לבצע פיגוע במפעל אלון שבשומרון, בו הוא עבד.
מהאישום עולה כי גם לאחר הפיגוע חורסה ידע על מקום הימצאו של נעאלווה בזמן מצוד כוחות צה"ל אחריו, אך לא דיווח על כך. בני הזוג חג'בי התגוררו בראשון לציון ושם גידלו את שלושת ילדיהם.
2 צפייה בגלריה
נטלי חג'בי
נטלי חג'בי
נטלי חג'בי
(צילום: ריאן)
"אני חיה במדינת הזיה", אומרת חג'בי בכאב ל"מיינט ראשון". "אם אזרח שזורק נעל על שופט מקבל 3 שנים בכלא, אז זה שווה ערך לחיי אדם בעיני מערכת המשפט? הוא סייען לרצח, הוא מבחינתי רוצח לכל דבר. יכול היה למנוע את הרצח הזה אם הייתה בו טיפת אנושיות ולא הייתי נשארת אלמנה בגיל 35 ולגדל 3 ילדים קטנים לבד".
מה היית רוצה שיקרה?
"שיפסיקו לתת להם משכורות ומתנות ועונשים מקלים. מי שמסכנים פה זה חמי וחמתי שצריכים לקבור ילד מדהים ומוצלח שכזה ואני שנשארתי אלמנה בת 35 וחייבת לבחור בחיים ולא להרים ידיים. רק בשביל הילדים שלי אני ממשיכה לבחור כל יום בחיים".
לעדכונים נוספים - חדשות ראשון לציון