מוקד ההפגנות של הדגלים השחורים בחולון ממשיך לגדול ולהתחזק, בעיקר בגלל שבזמן שהגבלת המרחק על ההפגות היתה בתוקף, חולון "כיכבה", ולא במובן החיובי, כמוקד עימותים, לעתים אלימים, בין הדגלים השחורים לפעילי ימין.
4 צפייה בגלריה
מפגינים בחולון
מפגינים בחולון
מפגינים בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
בין היתר התרחשו בעיר מספר מקרים של יידוי ביצים, איומים וקללות, ובמקרים מסוימים פעילים ממחאת הדגלים השחורים דיווחו על רעולי פנים שעקבו אחריהם לרכביהם.
המשטרה עצרה מספר פעילי ימין, אחד מהם אף מתנדב במשטרה, והגבירה את הנוכחות בהפגנות. אך מסתבר כי האש הבוערת בחולון משכה פעילים מכל האיזור, ולא רק מחולון.
פעילי ימין מרחובות ונס ציונה הגיעו לרחבת המדיטק, לדבריהם בעקבות פניות של פעילי ימין ברשת להשתתף במחאת הנגד.
4 צפייה בגלריה
מפגינים בחולון
מפגינים בחולון
"שישמעו את קולי"
(צילום: קובי קואנקס)
מפגיני הדגלים השחורים לעומת זאת קיבלו תגבור מראשון לציון ובת ים, ערים בהן ההפגנות פחות הצליחו, וחלק מהמפגינים בהן האמינו כי הגדלת הנוכחות דווקא בחולון תתן יותר במה להפגנה.
בנוסף, פעילים של הדגלים השחורים התארגנו בקבוצות לאחר שבהפגנות האחרונות מפגינים שנשארו אחרונים על מנת לארגן את הציוד, היו זקוקים לליווי משטרתי על מנת להגיע לרכבם בבטחה.
"ההפגנות בחולון גרמו לי להרגיש כמה חשוב שישמעו את קולי דווקא קרוב לבית", סיפרה מפגינה מקבוצת הדגלים השחורים. "זה לא במקום, אלא במקביל. מתחילים את ההפגנה מוקדם ויש הסעות לבלפור לצעירים. אנשים כמוני נשארים 'בבית' לשמור על הגחלת, כי אני יותר מבוגרת. בלפור זו הצהרה כללית, חולון זה ממש מלחמה על הבית שלנו כדי שלכולנו יהיה יותר טוב. אני אלחם גם אם אעמוד כאן לבד. החורף מתקרב ויש שחיקה, אבל אנחנו לא מתייאשים".
4 צפייה בגלריה
מפגינים בחולון
מפגינים בחולון
"עיר ימנית"
(צילום: קובי קואנקס)
פעילה נוספת ממחאת הדגלים השחורים מאמינה כי הסיבה לכך שחולון מככבת במפת ההפגנות היא דווקא הנטייה שלה לימין: "אני חושבת שזה התחיל מזה שמדובר בעיר מאוד ימנית. לליכוד יש רוב מובהק בעיר וכשהם הבינו שדווקא בבית שלהם יש לא פחות משישה מוקדי הפגנות, הם רצו להראות נוכחות. לצערם, הם גררו איתם הרבה צעירים עם זמן פנוי ואגרסיות, ולכן זה לא מפתיע שכל העצורים מהצד שלהם. הגיעו אנשים שלא מכירים את המילה 'מחאה' או 'הפגנה'. הם באו רק לעשות בלגן ואלו לא המילים שלי אלא שלהם. בנוסף, גם המיקום של חולון הפך אותה לאטרקטיבית למי שרוצה לקחת חלק פעיל במחאה. תל אביב לא צריכה תגבור מאף אחד וכל המפגינים מבת ים, ראשון לציון והסביבה רצו להתחבר לקבוצה גדולה. כשהתיזו גז מדמיע וזרקו ביצים בחולון, היתה תחושה שכל הזרקורים אלינו, וקיבלנו הרבה כוח ותמיכה מפעילים מחוץ לעיר ששמעו סיפורים לא קלים על האלימות כאן".
גם בצד השני ברור כי החורף המתקרב עלול להוריד את כוחן של ההפגנות ומבקשים לחזק את פעילי הימין.
4 צפייה בגלריה
מפגינים בחולון
מפגינים בחולון
"מיקום אטרקטיבי"
(צילום: קובי קואנקס)
"אני בכלל מרחובות ובאתי כי אכפת לי", אומר צעיר שהשתתף בהפגנה ביום חמישי האחרון. "לצערי, החבר'ה של סניף הליכוד בחולון רק יודעים לבוא, להצטלם ולברוח. צריך לעמוד ולהראות שאנחנו חזקים בדיוק כמוהם. זה נגרר לקללות וצעקות כי משאירים כאן רק את הילדים שמשעמם להם, וזה יוצר לימין דימוי מכוער בחולון. אם היו עומדים כאן יותר אנשים מכובדים ומבוגרים זה היה נראה אחרת".