לקראת החזרה ללימודים: אנשי החינוך בבתי הספר מספרים השבוע על מחוות מתוקות של תלמידי העיר המבטאות געגועים לספסל הלימודים. כך למשל תלמידי כיתה א' בבית הספר רקפות ביקשו מהמחנכת שלהם לצלם להם את הכיתה. המחנכת, חגית שיליאן, שמה פעמיה לבית הספר ובאמצעות שיחת זום צילמה באייפד את הכיתה ואת הכנת הסביבה הלימודית שמחכה להם ביום ראשון.
2 צפייה בגלריה
כל בוקר מתחיל בתצפית על בית הספר. התלמידה אופל
כל בוקר מתחיל בתצפית על בית הספר. התלמידה אופל
כל בוקר מתחיל בתצפית על בית הספר. התלמידה אופל
(צילום: עיריית ראשון לציון)
קראו עוד:
אופל, תלמידת כיתה א׳ בבית ספר ׳'יסוד המעלה'׳ שגרה מול בית הספר, מקפידה להתעורר מוקדם בכל בוקר ורגע לפני הלמידה מרחוק, היא לוקחת לעצמה כמה דקות להתבונן בגעגוע על בית הספר.
מנהלת בית הספר, מיה שירי, מספרת: "התמונה הזו מעוררת גם בי געגוע עמוק. געגוע לשמחה, להנאה ולקולות צחוק הילדים. התקופה שבה אנו מצויים כרגע, חידדה אצלי את ההבנה כי בית הספר הוא הרבה מעבר למקום של למידה".
אביב תירוש מכיתה ג' בבית הספר איתמר סיפרה: "מאז הקורונה לא היינו בבית הספר, וכשחושבים על זה, זה די עצוב. אני מתגעגעת לחברים ולחברות שלנו, אני מתגעגעת ליחס האישי של ציפי המחנכת שלי, אני מתגעגעת להגיד בוקר טוב לשומר בבית הספר בכניסה".
2 צפייה בגלריה
ארסן רזפוב עם רקע של בית הספר
ארסן רזפוב עם רקע של בית הספר
ארסן רזפוב עם רקע של בית הספר
(צילום: עיריית ראשון לציון)
ארסן רזפוב, תלמיד כיתה ד' בבית ספר יפה נוף הביע את געגועיו בדרך מקורית במיוחד. בכל יום הוא נכנס ללמידה מרחוק בזום עם רקע של בית הספר. תלמיד אחר מכיתה ו', שככל הנראה היה מעט שובב בלימודים, השיב למורה שבירכה אותו בוואטסאפ הכיתתי: "תודה על הברכה, אני נבוך מהתנהגות מסוימת שהתנהגתי בעבר, שלא היתה ראויה ומבקש סליחה. גם אני מתגעגע. שבת שלום". תלמידת כתה ד' בבית ספר עדיני לא מוכנה להפסיד אף שיעור בזום, גם כשהיא מחכה להיכנס לרופא בקופת החולים.

פתרון חלקי לכיתות ה'-ו'?

כזכור, עיריית ראשון לציון הודיעה כי היא פועלת לקיים חמישה ימי לימוד גם לתלמידי כיתות א'-ב'. במינהל החינוך בעירייה החלו במיפוי מרחבי לימוד ובמקביל החלו בגיוס עובדי הוראה. כמו כן מינהל החינוך בוחן אפשרות לשילוב חלקי לתלמידי כיתות ה'-ו' שיגיעו לפגישה עם המחנכת ושיח אישי בימי שישי.
ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "תלמידי העיר מרגשים אותי, כיף לשמוע על הגעגועים של הילדים על הנוכחות המרשימה בלמידה מרחוק, זה מחמם את הלב. אנחנו מבינים את הצורך של הילדים לקיום שגרה ולכן אנחנו נעשה את הכל כדי לקיים לימודים במשך חמישה ימים בשבוע לתלמידים מא' ועד ד', הכל כמובן במסגרת ההנחיות הקיימות".
מ"מ ראש העירייה, עו"ד ליאל אבן-זהר המחזיקה בתיק החינוך, הוסיפה: " ראשון לציון נחושה לתת מענה מיטבי לתלמידים ולא נחסוך מאמצים ומשאבים לצורך כך. ברגעים אלו אנו מפעילים מאמצים אדירים לגייס כוח אדם איכותי תוך מציאת מרחבים פתוחים שבהם יהיה ניתן לקיים למידה על מנת שכיתות א'-ד' בעיר ילמדו שבוע שלם ולא רק חצי שבוע".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון