בתוך המולת המלחמה, לעיתים אזרחים קשישים, ובעיקר אלה הסובלים ממוגבלות, קצת הולכים לאיבוד. הילדים עסוקים בטיפול בנכדים, בהיעדר מסגרות חינוך, וגם הקשישים עצמם דואגים לבן או לנכד שמגויס, ושוכחים לדאוג לבריאותם. בנוסף, שיקולים של צורך במיגון ופחדים מונעים מהם לצאת מהבית. כך לדוגמא מטופלים שהשתחררו ממחלקות שיקומיות אינם מגיעים להמשך טיפול בקהילה ועקב כך מצבם התפקודי והבריאותי עלול להידרדר.
2 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי שמואל הרופא
המרכז הרפואי שמואל הרופא
המרכז הרפואי שמואל הרופא
(צילום: באדיבות שמואל הרופא)
לאור זאת, החליטו במכון השיקום במרכז הרפואי "שמואל הרופא" להתנדב ולבצע הערכות שיקומיות מקיפות, ללא עלות וללא צורך בטופסי 17, לבני הגיל השלישי הסובלים ממגבלה תפקודית והמתגוררים באזורנו.
"תמיד ובעיקר בזמנים הקריטיים הנוכחיים, אנו יודעים שלקשישים קשה לצאת מהבית ולהגיע למרפאה על מנת לקבל אישור לטיפולים מחוץ לקופות החולים", מסבירה מנהלת בית חולים שמואל הרופא, ד"ר בתיה כגנסקי, ומסבירה: "לכן החלטנו לתרום את היכולות של בית החולים ולדאוג לרצף טיפולי עבור הנזקקים. אנחנו מזמינים את האוכלוסייה שעברה אצלנו אשפוז בתקופה האחרונה, ליום מרוכז בו יוכלו לקבל, חינם וללא כל תשלום, הערכה ותכנית טיפול מותאמת אישית מהצוות הרב-מקצועי של בית החולים. הצוות כולו התגייס למשימה במלוא המרץ על מנת לשפר את מצב בריאותה של האוכלוסייה המבוגרת''.

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי שמואל הרופא
המרכז הרפואי שמואל הרופא
המרכז הרפואי שמואל הרופא
(צילום: באדיבות שמואל הרופא)

ד"ר כגנסקי מציינת כי המרפאה נגישה וצמודה למרחבים מוגנים, וכי ההערכה היא רב תחומית, ותבוצע ע"י צוות רפואי המתמחה בשיקום. ביניהם רופא מומחה בגריאטריה, אחות מומחית בשיקום, וכן שני מטפלים ממקצועות הבריאות, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, עבודה סוציאלית, קלינאית תקשורת, תזונה וכדומה, כאשר הבחירה במטפל היא בהתאם לצרכים האישיים של כל מטופל ומטופלת.
במסגרת ההערכה השיקומית יבדקו מצבו הנפשי והתפקודי של כל מטופל, ובהתאם לכך ינתנו לכל מטופל המלצות טיפוליות אישיות אותן יוכל לבצע במסגרת הקהילה או במסגרת אשפוז יום. בנוסף, תבוצע סקירה מקיפה של המצב הרפואי הכללי והטיפול התרופתי על ידי רופא מומחה בגריאטריה.
לקביעת תור ניתן לפנות למזכירות השיקום במייל: shshikum@moh.gov.il או בטלפון: 089258547