לפני שלושה חודשים עבר שוק "רמלה‑לוד" שפעל סמוך לקניון הזהב בימי שלישי בלבד, למקומו החדש בסמוך למתחם חונים קונים, ברחוב הכשרת היישוב 5. רבים חששו מהמעבר משטח פתוח וריק ללב איזור התעשייה בראשון לציון, מקום בו ממילא יש מתחמי קניות גדולים, מצוקת חניה ופקקים. אבל נראה שככל שהשבועות עוברים כך השוק הולך ומתחזק, ובימים בהם הוא פתוח, הוא עמוס ומלא חיים. מה מחכה לכם שם? איפה חונים? יש מציאות? יצאנו לטייל בשוק, וכן גם עשינו שופינג.
7 צפייה בגלריה
השוק בראשון
השוק בראשון
השוק החדש של ראשון לציון, יש מציאות
(צילום: קובי קואנקס)

תחרות - "חצי חינם" ממול


בשוק תוכלו למצוא בגדים, תכשיטים, משחקים, כלי עבודה וכמובן ירקות, אך בניגוד למקובל בשווקים אחרים אגף הירקות דל יחסית וביום שלישי האחרון הכיל רק באסטה אחת לירק ודוכן של חמוצים וזיתים.

7 צפייה בגלריה
השוק בראשון
השוק בראשון
באסטה של חמוצים, מעורר תיאבון
(צילום: קובי קואנקס)

לאן נעלמו כל הירקות?
"הציבו אותנו מול 'חצי חינם', יש להם שטח עצום ומקורה רק לירקות ופירות, קשה להתחרות בזה", מסביר עובד באחד הדוכנים, "היו שבועות עם יותר ירקות אבל כרגע נראה שיש פחות. בכל זאת, כאן אפשר למצוא כרובית ונקטרינות שלא תמצאו בשום מקום אחר, לא רק מבחינת איכות - גם המחירים פצצה. נקטרינה עולה שם כמעט 20 שקלים לקילו ובשוק נמכרת בחצי מחיר. אבל רוב האנשים באים לכאן לבגדים ולפיצ'פקעס, הירקות זה הרבה פחות. היום יש גם מודעות, פתאום לא רוצים לקנות דברים פתוחים, רוצים הכל סגור בפלסטיק".

בגדים - חצי מחיר מהקניון


אין ספק שכשמדובר בבגדים ואביזרים השוק מצליח לתת פייט משמעותי לחנויות הממוזגות, כלי למטוגנים שנמכר בחנויות הנבחרות ב־80 שקלים, תמצאו בשוק בחצי מחיר, 40 שקלים בלבד, שמלות טריקו לילדות שנמכרות בכל חנות ביותר מ־50 שקלים נמכרות בשוק ב־20 שקלים, תכשיטים שנמכרים בטיילת אילת ב־100 שקלים נמכרים בשוק ב־20 שקלים ואפילו אם תחפשו אותם באתרים הסיניים, תופתעו לגלות שבשוק מוכרים אותם באותו מחיר, רק בלי לחכות למשלוח.

7 צפייה בגלריה
השוק בראשון
השוק בראשון
נותנים פייט משמעותי לחנויות הממוזגות
(צילום: קובי קואנקס)

"זה הקסם של שוק, אין כאן איכות אבל המחירים ברצפה", מספרת הלקוחה פאניה הרשקו, "פעם גרתי באשדוד והשוק הזה מגיע לשם כל יום רביעי, זה היה כמו בית שני שלי, כולם ידעו מה לשמור לפאניה. היום הכל השתנה, אבל החלטתי לנסות ואני לא מתחרטת. אני באה לכאן ועושה קניות לנכדים לכל העונה, חליפות טרנינג, סנדלים, תיקים, אני לא מתעצלת. קניתי לנכדות צמידי סיליקון ב־3 שקלים, אמרו 'סבתא כולם קנו את זה בקניון ב־20 שקלים'. הילדים שלי לא מבינים איך אני הולכת בחום אבל אני לא מוותרת, רק בשוק יש מציאות".
לא כל ילד יסכים ללבוש בגד משוק.
"שטויות. זו אותה סחורה, אני קונה כאן גם תיקים של גוצ'י ולואי ויטון, מישהו שם לב להבדל? הכל אותו הדבר. אותי לא מעניין מותגים, אבל למי שאוהב יש מלא".

7 צפייה בגלריה
השוק בראשון
השוק בראשון
"אין כמו השוק"
(צילום: קובי קואנקס)

בין החיקויים תוכלו למצוא גם חליפות יוגה של ALO, חליפות ספורט של נייק ותיקים של גוצ'י, לואי ויטון וולנטינו. אף אחד לא מתיימר להאמין שמדובר בסחורה מקורית אבל לאף אחד גם לא אכפת. למרות זאת, באופן אבסורדי השוק הוצב מול חנות מותגים ענקית שמוכרת פריטים דומים באלפי שקלים.
בשוק גם תוכלו למצוא פריטים קלאסיים שקשה למצוא במקומות אחרים, כמו סבון אבן של קריסטל, ערכות עזרה שנייה בקופסאות פח וחמוצים ביתיים.

7 צפייה בגלריה
השוק בראשון
השוק בראשון
גם פריטים קלאסיים אפשר למצוא כאן
(צילום: קובי קואנקס)

חניה - איזור פקוק, חניה בשפע


למרות שהמיקום החדש נחשב לעמוס, יש חניה בשפע, גם בשעות הבוקר וגם בשעות השיא אחרי 12 בצהריים הצלחנו למצוא חניה קרובה. אם לא תתעצלו תוכלו בקלות למצוא חניה בחצי חינם או במתחם חונים קונים.למרות זאת, הרבה אנשים מחנים בניגוד לחוק, באדום־לבן או על המעברים, וכך מאלצים לקוחות, רבים מהם מבוגרים או נכים, לצעוד על הכביש באופן שמסכן חיים.

7 צפייה בגלריה
השוק בראשון
השוק בראשון
החנייה, האזור פקוק
(צילום: קובי קואנקס)

"זה הסיוט הכי גדול כאן" אומר לקוח נוסף, הרמן לוי, "אתה בא עם עגלת קניות ובקושי יכול להתקדם, זו חוצפה, אני מסתדר אבל מה תעשה אמא עם תינוק?".
אתה מצליח למצוא חניה?
"חס ושלום, אני בא בתחבורה ציבורית, עם כל האוטובוסים שיש כאן אין בכלל טעם להזיז את הרכב, אני אומר לכולם, אנשים שכחו מה זה לנסוע בתחבורה ציבורית, למה כל אחד חייב לבוא עם האוטו שלו? לא נולדנו עם גלגלים".

קראו גם:

הלקוחות מהשוק הישן ממשיכים לבוא?
"זה לא אותו הדבר", אומר בעל דוכן בגדים בשם אברהם, "זה לא עמוס כמו פעם, אולי לוקח זמן לאנשים להכיר אז זה יותר לאט, גם החניה שונה. בינתיים עובדים ומקווים לטוב, אני מאמין שבהמשך אנשים יתרגלו למקום הזה". ¿

אוכל - בורקס, מלבי וקפה


אם במהלך הסיור בשוק התחלתם להרגיש רעב אתם יכולים ליהנות מבורקס ומלבי קלאסי שנמכרים במקום, אם אתם מעדיפים לנוח במזגן עם כוס קפה, מתחם חונים קונים הסמוך מציע שפע של מאפיות ובתי קפה קטנים עם מאפים, כריכים וסלטים וגם שירותים ציבוריים למקרה הצורך. בנוסף, בשוק מקבלים רק מזומן והכספומט הקרוב נמצא במתחם חונים קונים, אז מומלץ להצטייד מראש במזומן והרבה, כי הפיתויים מרובים.

7 צפייה בגלריה
השוק בראשון
השוק בראשון
שוק רמלה-לוד, תמיד אפשר למצוא מה לקנות כאן
(צילום: קובי קואנקס)

"אין כמו השוק", אומרת פאניה הרשקו, לקוחה קבועה, "את מפוצצת שקיות ב־300 שקל, בחנויות אחרות את משלמת 300 שקל על פריט אחד. תצאו קצת החוצה, תיהנו מהאוויר ומהשמש, לא כל החוכמה נמצאת בקניונים".