עבר זמנו? בשישי שעבר אירח אצטדיון הברפלד את המשחק בין הפועל ראשון לציון להפועל פתח תקוה. כבר בימים שקדמו למשחק התברר שהמקום יתקשה להכיל את האירוע, על אף שבקיץ הוא הוכשר לקיום משחקים בליגת העל (בהצלחה חלקית). התוצאה: מאות אוהדים שרצו להגיע למשחק נותרו בבית, ואלה שהגיעו, אמנם נהנו מניצחון (0:2) אבל הדרך אליו הייתה מאתגרת. אוהדי הפועל ראשון? שוב הרגישו שהם הדבר האחרון שמעניין את העירייה.

1 צפייה בגלריה
היציע המזרחי של הברפלד
היציע המזרחי של הברפלד
הברפלד בשישי שעבר
( אסף הופמן, הפועל פתח תקוה)


בדיקת פתע


לראשונה אחרי שנים, אלפי אוהדים היו אמורים להציף בשישי שעבר את היציעים באצטדיון שבמערב העיר. כל זאת במסגרת משחק ליגה בין המלאבסים שמוליכים את טבלת הלאומית ובין שחקני ראשוניה, שנמצאים במשבר מקצועי עמוק עם שישה הפסדים ושתי תוצאות תיקו בתשעת המשחקים האחרונים.
בהתאם לאירוע הביקוש לכרטיסים בפתח תקוה היה גבוה, אבל אז התברר שעם כל הרצון הטוב, האצטדיון יכול לארח רק כ־1,500 אוהדים כחולים על אף שבמתקן ישנם 6,000 מקומות ישיבה. ולמה? היציע המזרחי, שמכיל 3,000 מקומות, לא מאושר על ידי משרד התמ"ת, ומחצית מהיציע המערבי (1,500 מקומות) שמור לאוהדי ראשון.
בעקבות העומס ביציע אוהדי הפועל פתח תקוה, נאלצו עשרות אוהדים בכחול לעבור ליציע של אוהדי ראשון לציון, בניגוד להוראת המשטרה שדרשה הפרדה מוחלטת בין האוהדים. "הדוחק מטורף, מדובר בסכנת נפשות", אמר אחד מאוהדי הפועל ראשון לציון שחזה במתרחש. אגב, מאות מאוהדי הפועל פתח תקוה נכנסו למשחק באיחור, בגלל הקושי של המאבטחים להתמודד עם העומס בכניסות. בשלב כלשהו, אותם מאבטחים הרימו ידיים ופשוט פתחו את השערים לאוהדים שנדחסו בכניסה מבלי לבדוק למי מהם יש כרטיס ולמי אין. מיותר לציין שחלק מאותם אוהדים שנכנסו, לא עברו בידוק ביטחוני כנדרש.
בחודש מאי האחרון, החלה סקציה נס ציונה לחפש מגרש ביתי לליגת העל, לאחר שהבטיחה את כרטיס העלייה סמוך לשריקה האחרונה של העונה. עוד לפני שבחרה באצטדיון המושבה בפתח תקוה, סיכמו ראשי הקבוצה עם עיריית ראשון לציון על שימוש בהברפלד, כאשר העירייה התחייבה להכשיר את המתקן בתוך חודשיים, עד פתיחת משחקי גביע הטוטו לעונת 2022/23. גורמים בעירייה מספרים כי בהליך הכשרת המתקן הושקעו כשישה מיליון שקלים. אבל הבטחות לחוד ומציאות לחוד, ועל אף ההשקעה הגדולה, במסגרת ביקורת של משקיף ההתאחדות לכדורגל, נפסל הברפלד לשימוש במשחקי ליגת העל, עם דגש על הקושי לקיים במקום שידורי טלוויזיה בסטנדרט הנדרש.

"טעינו, נתקן"


אז כיצד ייתכן שאצטדיון שהוכשר לליגה הבכירה בחודש יולי, לא ניתן להשתמש במחצית מהמושבים שבו בחודש פברואר?
"צריך להבין שבכל כמה חודשים משרד התמ"ת מגיע לבדיקה חדשה ולפעמים גם עם דרישות חדשות", אומר מחזיק תיק הספורט בעירייה איתן שלום. "והוא אכן הגיע רק לפני כשבועיים וקיבל החלטה שאם רוצים רישיון עסק גם ליציע המזרחי, אנחנו חייבים לעמוד במספר דרישות. הפעם זה היה מעקה, כתוצאה ממסקנות שיצאו בעקבות אסון מירון.
"להגיד לך שזה מספק או נכון? ברור שהיינו צריכים אולי לדאוג לזה מראש. כשלנו פה, פישלנו, אנחנו בני אדם, וגם מי שמנהל את האצטדיון הוא בן אדם.

קראו גם:

"אחרי הכל מדובר בלאומית, וביציע המזרחי שלרוב עומד ריק, ופתאום באו אוהדי הפועל פתח תקוה וגילינו שאין זמן מספיק כדי לתקן את הליקויים. נעשה הכל כדי לתקן גם בעתיד, ובכלל, האצטדיון הזה יעבור עוד שדרוג נוסף. משקיעים בו וישקיעו בו בעתיד".

תגובות


מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "אצטדיון הברפלד עבר שדרוג ולפי כלל ההחמרות הנדרשות ממגרש המארח משחקים ברמה לאומית, שכללו: החלפת מסך, שדרוג תאורה, שדרוג חדר הלבשה, הנהלה, משרדים וחדרי שופטים, ובמהלך השנה אנו מתכננים גם להחליף את כל הכיסאות.
"כמו כן, ראש העירייה רז קינסטליך הנחה לשדרג את האצטדיון בשני יציעים, דרומי וצפוני שיגדל את תכולתו ל־10,000 איש.
"באשר ליציע המדובר, לפני כעשרה ימים משרד הכלכלה עשה ביקורת נוספת באצטדיון ובביקורת זו הוסיף עוד בקשה בטיחותית ביציע, שלא ביקשו בעבר: החלפת כל המעקה. מדובר בהליך חדש ומורכב המחייב מכרז, ובוודאי שלא התאפשר להספיק זאת מספר ימים לפני המשחק האחרון. בימים אלה יוצאת העירייה למכרז חדש בכדי לאפשר את פתיחת היציע".
ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה: "נדגיש כי היציע המדובר מעולם לא אושר על ידינו להושבת קהל. במהלך הביקורים התגלו ליקויים ביציע וניתן דוח ביקור מפורט עם רשימת תיקונים נדרשת על מנת שהיציע יפתח לקהל בבטחה. כשהליקויים יתוקנו נבוא לביקור חוזר".