לאחר שעיריית ראשון לציון החליטה לבטל את התמיכה במ.ס שיכון המזרח, החליטו בקבוצה לפנות לערכאות משפטיות. בעתירה מינהלית שהגישה הנהלת הקבוצה היא דורשת להורות לעירייה להשיב לה את התמיכה הכספית בקבוצה.
1 צפייה בגלריה
מ.ס שיכון המזרח
מ.ס שיכון המזרח
מ.ס שיכון המזרח
(צילום: אבי מועלם)
בשבוע שעבר פורסמה ב"מיינט ראשון" כתבה נרחבת ובה סיפרו מנהלי הקבוצה על כך שמועדון הכדורגל הוותיק שמשחק בליגה ב' עומד בפני סגירה, זאת נוכח החלטת העירייה להפסיק להזרים אליו כספים. על פי דוחות שהוצמדו לעתירה המינהלית מתברר שגובה התמיכה הכספית בעונה זו היה אמור לעמוד על למעלה מחצי מיליון שקלים, אך בשל החלטה של הנהלת העירייה לבצע קיצוצי תקציב במספר תחומים הוחלט לבטל גם תמיכה זו.
לטענת גורמים בקבוצה, על סמך ההבטחות לסיוע כלכלי של העירייה פעלה הקבוצה בהחתמת שחקנים וצוות מקצועי ועל בסיס התקציב ניהל המועדון את צעדיו לקראת עונת המשחקים הקרובה. בעתירה שהגישה הקבוצה נכתב כי מדובר באפליה שתגרום להרחבת הפערים בין שחקני הקבוצה בשכונה לקבוצת הכדורגל המקצועית הנוספת בעיר - הפועל ראשון לציון.
עוד נכתב בעתירה כי להפועל ראשון לציון יש אפשרות להגדיל את תקציבה באמצעות מכירת זכויות שידור או גיוס ספונסרים, דבר שאינו אפשרי בקבוצת הכדורגל של השכונה. לטענת אנשי המועדון, במקרה של הפסקת הזרמת הכספים, יחזרו צעירים מהשכונה לעולם הפשע כפי שקרה בעבר.
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון שמה לעצמה מטרה לקדם את הנוער והצעירים בעיר ואין כל קשר לענף ספורט כזה או אחר, או שכונה כזו או אחרת. בעוד רשויות רבות בישראל הודיעו על קיצוץ גורף בתקציב הספורט העירוני על רקע משבר הקורונה, ראשון לציון היא מהרשויות הגדולות הבודדות שלא עשתה כן. העירייה החליטה לאגום משאבים לקבוצה בוגרת אחת בכל ענף, למחלקות הנוער ולהשקעה בשיפוץ ושדרוג מתקני ספורט, ולראייה העירייה מעמידה לרשות הקבוצה בשיכון המזרח מגרש כדורגל ומתחזקת אותו באופן שוטף. בנוסף, בשנה הקרובה צפויה העירייה להשקיע מאות אלפי שקלים בשדרוג המתקנים במגרש".