כבר עשרות שנים שברחוב האיריס בראשון לציון יש בלאגן מתמשך בחניות התושבים. החניות ששייכות לדיירים נמצאות על חלקות נפרדות, ובעת רישום הדירות בטאבו לא הוצמדו להם החניות. עם השנים הלך העניין והסתבך וכלל השתלטות על חניות, התערבות העירייה ולא אחת גם המשטרה. מאחר שהחניות לא רשומות בטאבו, היכולת של הגופים בעירייה ואפילו במשטרה להתערב, הייתה מוגבלת - עד עתה.
2 צפייה בגלריה
החניות ברחוב האיריס - סוף סוף מוסדרות
החניות ברחוב האיריס - סוף סוף מוסדרות
החניות ברחוב האיריס - סוף סוף מוסדרות
(צילום: קותי פונדמינסקי)
קראו גם:
לאחרונה, לאחר הליך ממושך ומייגע, הוסדרו הרישומים ונערכה הצמדה של כל המתחם לחניות. את ההליך הרישומי המורכב ביצעה עורכת הדין דניאלה סון.
איך נוצר הבלבול מלכתחילה? מדובר בפרויקט מגורים שנבנה על שלוש חלקות נפרדות לפני יותר מ- 30 שנה ברחוב האיריס 10 ו-12. הבניין עצמו נבנה על חלקה אחת וחלק מהחניות השייכות לדירות בבניין נמצאות בשתי החלקות הנוספות הצמודות לחלקת הבניין. 
לאחר מספר שנים נרשם "בית משותף" בטאבו מבלי שכאמור החניות הוצמדו לדירות. הדיירים נותרו ללא מענה במשך שלושה עשורים, דבר אשר יצר כאוס אחד גדול וגרם לכך שדיירים אחרים בבניין השתלטו להם על החניות מבלי יכולת להוכיח למי הן שייכות. המשטרה והעירייה לא נתנו מענה בטענה כי אין רישום מסודר בטאבו. במשך שנים ניסו מספר דיירים ביוזמתם להסדיר את רישום החניות, אך כל הניסיונות הללו עלו בתוהו.
2 צפייה בגלריה
עו"ד סון
עו"ד סון
עו"ד סון
(צילום: אפרת קופר)
עו"ד סון: "יום אחד פנה אליי דייר בעל שתי חניות בפרויקט, שהשתלטו לו על חניה אחת באופן סדרתי משך תקופה ארוכה. הוא ביקש שאסדיר את רישום החניות אצלם כי הם אינם יכולים להמשיך כך יותר. לאחר הליכי רישום מורכבים וארוכים שנמשכו כמעט שנה, לאור מעורבות ותלות בגורמים שלישיים לצורך השלמת הרישום, כגון: מיסוי מקרקעין, רשות מקרקעי ישראל, עיריית ראשון לציון, ובתקופת קורונה, החניות נרשמו בהצלחה בדרך של חכירה בשתי החלקות בפרויקט".
כל העדכונים - נדל"ן ראשון לציון