מה מתכננים במתחם האלף שהולך ונבנה במערב ראשון לציון? בימים האחרונים נרשמה התקדמות משמעותית כאשר הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מרכז, בראשות עו"ד מיכה גדרון, החליטה להפקיד את תוכנית "מתחם הצעירים".
2 צפייה בגלריה
הדמיית התוכנית החדשה במתחם האלף בראשון לציון
הדמיית התוכנית החדשה במתחם האלף בראשון לציון
הדמיית התוכנית החדשה במתחם האלף בראשון לציון
(משה צור אדריכלים)

התוכנית כוללת הקמת 1,050 יחידות דיור (חלקן קטנטנות) שמיועדות להשכרה לטווח ארוך. בנוסף מתוכננים לקום שם 250 חדרי מלון, כ-43,500 מ״ר עבור מבני ציבור, שטחי מסחר, ושטח פתוח של כ-4 דונם.
התוכנית, שהוגשה על ידי חברת פרשקובסקי, הינה על שטח כולל של כ-27 דונם, והיא ממוקמת בחלקו הצפון מזרחי של "מתחם האלף" שבמערב ראשון לציון, בקרבה למחלף משה דיין ובמרחק הליכה מתחנת הרכבת הקיימת ומקווי הרכבת הקלה המתוכננים.

קראו גם:

התוכנית כוללת, כאמור, 1,050 יחידות הדיור להשכרה לטווח ארוך שיוקמו בשלושה מגדלי מגורים: שני מגדלים של עד 29 קומות שישלבו מסחר מבני ציבור בקומות הקרקע, ומגדל נוסף של עד 35 קומות.
מרביתן של יחידות הדיור בתוכנית קטנות וזעירות, אשר יהוו מענה לאוכלוסייה צעירה ולעובדי מתחם התעסוקה הסמוך ומכלל העיר, באזור המציע נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית, קרבה לפארק רחב וקבלת כלל השירותים משכונת המגורים הסמוכה.

2 צפייה בגלריה
מתחם האלף בראשון לציון
מתחם האלף בראשון לציון
מתחם האלף בראשון לציון
(צילום: איילת רוטה)

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מקצה שטח לטובת הקמת מבני ציבור עירוניים, וכן שטח שיוקצה לטובת הקמת מבנה מלונאות של עד 10 קומות ובו 250 חדרים שישרת את באי אזור התעסוקה.
התוכנית הוגשה בהתאם להנחיות התוספת השישית לחוק התכנון והבניה לדיור בהישג יד. כ-90% מיחידות הדיור בה יהיו יחידות דיור קטנות, ו-25% מהן יהיו במחיר מופחת בהתאם לחוק. יחידות הדיור יושכרו לתקופה של 20 שנה לפחות ויהיו בבעלות אחודה בתקופה זו.
התוכנית נערכה על ידי משרד גלור תכנון ואדריכלות בע"מ בשיתוף עם משרד משה צור אדריכלים ובניהול אילן שם טוב.
יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, עו"ד מיכה גדרון: "מדובר בפרויקט ייחודי הנותן מענה לדיור להשכרה לטווח ארוך ויאפשר מגורי צעירים בקרבה למקום העבודה מצד אחד והשתלבות במרקם שכונת המגורים הסמוכה מהצד השני".
ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "היום אנחנו מתקדמים צעד נוסף למימוש החזון שלנו: להשאיר את הצעירות והצעירים בראשון לציון. העירייה מעודדת ומקדמת פרוייקטים רבים למען צעירים ותכנית זו במתחם ה-1000, היא אחת מהן ותכלול 1,050 יח"ד להשכרה ארוכת טווח – מה שיסייע לצעירים למצוא דיור הולם. יוקר מחיה הוא לא רק סיסמה אלא התמודדות יומיומית של רוב אזרחי ישראל, והעירייה תמשיך לנסות לספק לצעירים תושבי העיר פתרונות דיור מוזלים ממחירי השוק, מבלי לוותר על איכות הבנייה".